Followers

SToRY BeSt IbU..

Friday, January 29, 2010

cahaya mataku yang pertama...


NUR IRDINA BATRISYA. Pemilihan nama untuk anak pertama aku la sapa lagi...Kuat nangis nie... Inilah dinamakan takdir tuhan... Ia yang menciptakan sesuatu makhluk yang cukup sempurna sifatnyer...Setelah 3 tahun aku menunggu dn menanti akhirnye aku pasrah pada yang maha esa ..maka lahirlah juga puteri sulung aku di dalam rahimku sendiri..setelah pelbagai "masalah" yang mendatang...hahhaha...cerita sedih lagi aku nk kongsi dgn korang2 smua.....jen...je...jeng.... bermulela kesah dalam rumah tangga kami...begini kisahnyer...

Aku mendapati, kedatangan period aku agak lewat 2 bulan setelah 4 bulan berkahwin...Aku apalagi...pila klinik bli pregnancy test...check punye check...punye check...xde naik jgk palang merah tu 2 palang...klinik tu smpai berkali2 jgkla aku pi nyer...klu x silap, aku pi klinik Saferi Hamimah kat Silibin, Ipoh. Doc tu suh aku rujuk pakar sakit puan. Setelah kata sepakat aku buat bersama2 kluarga, aku buat kputusan wat kat Hosp. Swasta jer...check...check...aku mengandung luar rahim...bukan itu sahaja, ada ketumbuhan sekali dekat sebelah tiub...Doc menceritakn segala kemungkinan2 yg akan terjadi pd tiub sblh aku...aku sedih jgk bila menerima kenyataan ini...adakah aku mampu mendapatkn zuriatku sendiri selepas ini...tidak aku ketahui...aku masih samar2...macam2 yg aku fikirkan...adakah tiub sblh lagi akn bfungsi?..setelah operation selamat dijalankan, dan aku telah sedar sepenuhnyer dari tekanan ubat bius...Doc tu dtg jumper aku, dier menerangkan serba sedikit maklumat ttg aku...dier jgk bawak 2 botol yg mengandungi kandungan aku dn ketumbuhan. Yang mgembirakan aku, doc tu kata aku bernasib baik sebab kedua2 masalah aku td sikitpn tidak mengena pada tiub follopio aku...alhamdullillah..segala puji2 bagi Allah Pencipta Sekian alam...Syukur aku pada Nya... Waktu nie aku baru sahaja bkerja gov...baru berapa ari jer keje...dh kena MC.....fuhhh...dh nasib badan...

Selepas beberapa bulan operate...oleh kerana ingin memiliki anak terlalu mendalam...aku disahkan mengandung lagi...eichhh...eichhh...x sabo...sabo...nie hubby akula...lepas aku operate aritu siap tanya kat doc tu time bila plak aku leh ngandung lagi?...eichhh...orng laki nie..sekejap jer dia rasa kesian kat kita...susah gak jd pompuan nie...terpaksa tanggung byk derita...Tp aku tahu mungkin dierpn x sanggup melihat aku menanggis biler ada yang bertanya bile nk bertiga...Biler ada jer org bertanya aku merasakan diriku terlalu kerdil sangat...
Setelah aku disahkan mgandung. Aku rasa bahagia sgt tp aku mengalami keguguran setelah kandungan sudah menjangkau hampir 5 bulan...aku dh siap pakai baju ngandung lagi tu...nk wat camna terima jela ...dah itu yang tercatit kat loh mahfuz kita... mungkin bukan rezeki aku waktu tu...Aku mengalami keguguran yang amat serius..sekiranya lewat aku dikejarkn ke hospital, mungkin nyawa aku yang akan melayang...selepas kejadian itu, seolah2 boleh mragut nyawa aku, hubby aku begitu takut melihat keadaan sedemikian terjadi...dier sendiri tgok betapa teruk aku ketika keguguran tu...smpai x terkejo van ambulans tu...aku tumpah darah kritikal sekali...smpai 7 botol aku kena msuk air...pastu aku kena pose sbb uri aku terlekat...jd aku kena cuci...Dalam saat kritikal itu aku hanya terbayang wajah sayu hubby aku... aku pegang tangannya, aku minta ampun sbb gagal menjaga zuriatnyer... orng kata klu cuci lmbat lekat...mmgpun setahun lepas keguguran bru aku lekat balik...itupun setelah aku puas "berubat" dari segi dalaman dan luaran...dalam keadaan begitu, aku perlukan sokongan moral...aku sedih klu pegi kemana2 ...orang pasti menanya itu dn ini...aku x sanggup nk dgor...smpai ada org suh ambik anak angkat..siap nk bg borang...sedih hatiku...

Inila permata buah hati aku.... dh besopn..nnti aku upload gambo dier masa 1 tahun...







to be continued...adala pulak penyibuk antarabangsa nie...cbuk jer...abis mlayang idea aku...

No comments:


Free Chip Walking ani MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
Related Posts with Thumbnails