Followers

SToRY BeSt IbU..

Sunday, January 30, 2011

mood sedeh...


Maseh lagi berada dalam mood sedeh... 
dan kacau bilau...
mengenangkan anak kecayangan ibu...
bantal musyok ibu yang sekarang berada dalam keadaan yang kurang menceriakan hati ibu...
sadis bangat....
msg mok sue 
"CIAN TGOK ANAK KAMU NIE, DIER NAK BLIK JUGAK UMAH OPAH...
MOK SU KATA SKANG NAK KENA PATAH BALIK... KAK LONG TRUS CAKAP... 
WAT PENAT JER..." 
sayu ibu rasakan tatkala membaca msg nie...
dah macam pelarian jer...
nok wat camner kan...
TAPI MOK SUE TETAP JUGAK NAK BALIK KERATONG...
KALAU ADA TIKET DIER NAK BALIK JUGAK LER...
tapi pada pendapat ibu... baik balik ipoh balik...
Sebab ibu dapat perkhabaran berita dari sana menyatakan 
jalan semua banyak ditutup...
x bloeh lalu...
tapi ibu x dapat nak tepon bg tau mok su mceritakan berkenaan dengan cerita yang baru ibu terima ini...
coz bateri hnphone mok sue pun dah nak abis...
nak ckp bnyok pn x bleh...


Wednesday, January 26, 2011

ARINI BAGI IBU BERBICARA SEDIKIT BLEH TAK?...


ibu nak citer serba sedikit kat cni ler...
coz banyok sgt suara2 yang agak menyakitkan ati ibu nie
kadang susah jugak kan...
kadang mungkin depa nak bergurau...
tp ibu rasa klu bab ni, ia agak sensitif sikit...
ok... mungkin kengkawan di luar sana maseh tatau citer berkenaan dengan hal ini... 
tapi bg mereka2 yang terdekat ngan  ibu pasti sedia maklum akan hal ini... 

kay ibu citer serba sedikit ler kan...
untuk pengetahuan uolls...
pada tahun 2009 (tahun lepas ok...) 
nama ibu telah dicalonkan dalam senarai nama APC...
(duitnyer bulan nie baru dapat)... 
walaumacammanapun thanks pd yang telah menyenaraikan nama ibu..
sebagai menghargai dan rasa berbesar ati pd setiap peserta yang terlibat...
begitu juga pada tahun2 yang lepas2... 
musti buat jamuan... mmg seronok...
acara begini mmg ibu rasa wajar dilakukan... 
perkongsian atas kegembiraan diri pada semua kenkawan...
(tapi jangan ler plak sampai dua tiga kali nak mintak blanja kay...)
awat owang yang sblm nie yang dapat hampa x mau mintak belanja nyehhhh...
mentang2 ler ai nie di kategorikan mudah ler jugak dibawa berbincang...
uweeeekkkkk!!!..  bikin gempaq btoi ler ibu punye statement!!!... 
tapi kenkadang ada masa ibu leh jugak menerima pakai...
tapi ada masa tu... ibu perlukan perbatasan disetiap percakapan tu...
x perlu nak tanya... " baru dapat DUIT x kan dah abis kottttt!!!"...
perlu ker ibu bagi tau semua STAFF kat Perkhidmatan/Perjawatan...
kemana dan dimana WANG itu ibu salurkan...!!!
PERLU KER KENGKAWAN IBU????...
itu HAK ibu kan...
Ibu PUNYER suker ler...kan...kan..
opsss... ibu mintak maaf atas keterlanjuran atas percakapan ibu nie...
mungkin yang terbaca dengan kenyataan ibu ni akan terasa hati... terguris rasa...
tapi ibu ada hati... ada perasaan...
pernah x ibu tanya hal duit gaji engkorang...
duit backlated korang?... 
x pernah kan...
klu korang rasa nak belanja.. alhamdulillah...
klu x, mungkin korangpn ada masalah lain yang perlu didahului...
btoi tak?... 

kay ler ibu malaih nak citer pepanjang... 
meh... nak tau kan kat mana duit itu ibu salurkan...
ibu pun dah x sabo nak citer nie...
ok ini ler sijil yang ibu terima setelah 7 tahun berkhidmat di sini...
alhamdulillah... tahun nie tahun pembawa rezeki...
rezeki anak2 ibu...




dan ini ler yang dapat ibu tangkap muat...
mula ibu beli... sbb ibu mmg dh x menahan sangat kepingin akan benda alah nie...
so ... ibu pujuk MR. RAHIM...
pujuk punyer pujuk... 
last2 MR. RAHIM... bg ler duit pendahuluan untuk set nie sebanyak RM400.00
punyer ler gelojoh ibu nie...
dah lama ibu idamkan bnda alah nie...
so... raya haji ritu... 
MR. RAHIM pun dengan penuh "kaseh sayang" mengeluarkan ler jugak wetnyer tu...
muler2 tauke tu kata klu ibu amek cash dalam area RM1500...
(ikutkan MR.RAHIM nak bayo cash)... tapi ibu rasa serba salah ler plak... sebb waktu tu MR.RAHIM banyak nak guna duit untuk pasang awning rumah)... 
AKHIRNYA... ibu kata dalam bulan 1 ibu nak bayo abis...
tapi dia up sampai RM1900... 
tapi klu ibu still utang... ibu just kena bayo RM 2400... (maknanyer sbln RM100)
memandangkan wet balance APC tu dah tinggal RM900..
ibu terpaksa memilih utk berhutang saja...
alahai... bencinyer... menyesal pun x berguna lagi...
dek kerana sikap gelojoh ibu tu ler...
bese ler owang berniaga... mestiler depa dok main peranan jugak..
"MESTI MAU UNTUNG MAAA"...
tapi bln 1 tu ibu tetap bayo lebeh ler... nak jgk kenangan wet APC tu...
mana tau lepas nie x bpeluang dapat dah...



gambo ni ibu snap waktu mula2 dapat ritu...
tapi ibu x sempat nak citer...
arini baru diberi kekuatan untuk bercerita..
sekali gus menerangkan pada mereka yang "MUSYKIL"....



cantek x!!!!... 
hihihi....





Tuesday, January 25, 2011

HARI YANG PENUH NGAN WARNA WARNI KEHIDUPAN...


Arini lebeh baik dari semalam ... 
alhamdulillah... 
semoga dipermudahkan segala urusan2 hambamu ini...

Arini jugak baru leh ibu lepak... lepaking sambil ber FB dan BW..
dengan Operating System yang lebeh baik dari seblmnya...
yang begitu myakitkan... 
virus menyerang tanpa mengenal erti kalah...
habis pc ibu nie kena reformat...
setelah di format... maka smuanyer RANAP!!!...
maka banyak yang perlu di download... 
supaya ia kembali seperti sediakala... 
~VIRUS~!!! habis ko ranap smua perisian aku nyeh!!!...
BERSIAP SEDIA LAH KAUUUUU!!!!
pantang mundur sblm berperang... acecehhhh...
yang pasti selepas download google chrome... smuanya berjalan lancar..
(lama jugak ler amek masa nak download) 
seb bek ada cik pn. sally ... yang banyak membantu dlm sessi updating... 
mekacih nyehhh...

tapi... apa yang penting arini bebanan kerja semakin berkurangan...
tidak terlalu menekan... (sok lusa blum tau lagi)
tinggal kad kuasa jer yang x brapa kuasa ibu nak buat lagi...
tggu yang pakar (tok guru ibu ler dtg) ...
jangan dok pandai2 sendiri... kang biler silap... kan niaya jadinyer...
hihihi... yang pasti lagi, ibu kembali bersiaran ditempat ibu nie...
daripada smlm, terpaksa minimize...
takut TAIKO kat belakang ibu tu dok bebel2...
ngulat.. terkulat... hahahha...
Dalam Erti kat sebenar lebehhh selesa berada di tempat sendiri... muaahahhaha...

lama ibu x bebel kisah anak ibu kan...
nanti ibu update kay...


Friday, January 21, 2011

DAH MACAM CHIPSMORE PLAK..


Apa yang macam chipsmore tu buuuuu!!!!!!!
yo ler... sat ada... sat takder...
sat timbul sat tenggelam....
skang nie sminggu sekali citer ibu ..
bukannyer ibu x moh berleter pepanjang2 kat umah kesayangan ibu nie...
leh kerana masa yang semakin kesuntukan...
membuatkan ibu dah semakin kurang entry...
dah semakin menjarang membuka blog...
nak blogwalking pn dah tak berapa nak sempat...
skang masa ibu lebih banyok di pjbt... 
kaseh sayang tok anak2 dan suami pn semakin berkurang...
cian kat mereka kan... 
dalam beberapa bulan nie...
mmg ibu teramat menagih pengorbanan masa anak2 dan en. rahim...
ibu mintak maaf wat kalian (anak2 dan En. Rahim) kerana ia berlaku dalam keadaan yang mendesak...
ibu perlu akur pada setiap rentak perjalanan dunia...

wahai anak2 ibu semua...
maafkan ibu kerana mencacatkan sedikit masa emas kalian...
ruang untuk kalian melampiaskan sedikit kaseh sayang...
setelah berharian ibu tempatkan dipusat pengasuhan...
insyaallah ibu akan bayar dengan ganjaran yang lebih berharga dikemudian hari...
sesungguhnya ibu teramat memerlukan ruang....
ruang yang sempit dan padat ...

Sebagaimana sbb2 tumbuhnya kasih sayang itupun berbagai2 maka sifat dan kesan kasih itu juga berbeza-beza. Bergantunglah kepada siapa dan mengapa kasih itu tumbuh. Kasih kepada ibu bapa tidak sama dengan kasih pada isteri-isteri. Kasih kepada anak-anak tidak sama dengan kasih pada kawan. Kasih pada guru tidak sama dengan kasih pada saudara-mara. Kasih pada pemimpin tidak sama dengan kasih pada pengikut. Kasih pada bangsa tidak sama dengan kasih pada harta. Kasih pada agama tidak sama dengan kasih kepada bangsa. Maha Suci ALLAH yang menciptakan dalam ruang seketul hati yang sempit itu rasa kasih yang berbagai sifat dan rupanya!

  
Akibat berbeza sifat dan rupanya, maka berbeza pula kesan dan akibat kasih itu. Ada kasih sayang yang kekal dan bertambah di dalam hati. Ia tidak diganggu atau dicacatkan oleh rasa jemu dan hambar kecuali dengan sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Namun ada kasih sayang yang dirosakkan oleh rasa jemu dan benci. Maka ia tidak kekal bahkan berkurang dan mungkin hilang. Kasih pada pemimpin membuatkan seseorang pengikut menyerahkan ketaatan dan kesetiaan yang tidak berbelah bagi. Kasih pada pengikut membuatkan seseorang pemimpin berkorban member khidmat dan kasih sayang tanpa sebarang kepentingan dan rasa letih serta jemu. Kasih kepada isteri membuatkan suami bersifat bertanggungjawab. Manakala kasih pada suami menjadikan isteri sedia taat, patuh dan melayan suami sesungguh hati. Kasih pada guru membuatkan murid gigih belajar dan mengamalkan ajarannya. Manakala kasih pada murid menjadikan guru-guru hilang letih untuk mendidik dan mengajar hingga muridnya berjaya. Kasih pada ibu bapa membuatkan anak-anak sangat menjaga hati orang tuanya. Manakala kasih kepada anak-anak menjadikan ibu bapa rela berbuat apa saja untuk anak-anaknya.

  
Demikianlah kesan adanya kasih sayang. Ia membuatkan manusia seperti terikat satu sama lain. Lalu akan saling memberi dan menerima secara suka dan rela. Orang yang saling menyayangi rasa bersalah kalau tidak dapat memberi kasih sayang walau dalam apa bentuk sekalipun. Berkorban dan bersusah-susah untuk yang disayangi adalah kebahagiaan, kepuasan dan hiburan.

  
Sedangkan tanpa kasih sayang, pengorbanan dibuat secara terpaksa, menjadikan ia amat berat dan menyeksakan manusia. Seorang murid yang buat kerja guru dengan rasa cinta pada guru, akan membuatnya dengan sepenuh hati, ghairah dan bahagia. Dia tidak jemu dan tidak letih. Dia akan berbuat lebih dari yang diperintahkan. Sebaliknya murid yang buat kerja guru dalam keadaan terpaksa, sedangkan dia benci pada guru itu, akan rasa berat dan jemu. Al hasil, kerjanya jadi tidak sempurna.


tulisan yat colour biru nie... credit dari Mr. Google..

kay ler ibu nak tido...


Sunday, January 16, 2011

Thursday, January 13, 2011

Sekilas pandang disini...


comel kan dak nie...
glurrrpppp!!!...


anda pasti ker???...
mauhhh tak tido malam ibu malam nie...
hihihi... dok terbayang COMEL... hahahha

sbenornya suker tgok Mya nie...
comei sgt... sgt... sgt...

 credit dari beautifulnara..

thnks.. sungguh comel tol dak nie...
oppppsss!!! Lisapn tomei gak...
klu tgok sekali pandang mmg seiras... hihihi





Wednesday, January 12, 2011

BIcaRa Hati Kembali Menyapa...


:: Hati ::


Nah, ambil la benda ni..

Apa ni?

Ini adalah hati. Hati aku..
Hati kau? HHmm, kenapa kau sudi kasi kat aku?
Sebab kau dah jadi sebahagian dari Aku... Kau lebih dari seorg kawan..

Terima Kasih... ianya bererti. Aku terlalu menghargainya.

Oh yeke? Tapi maaf...

Utk apa?

Sebab, hati itu aku tak beri sepenuhnya.. Cuma sebahagian sahaja..

Maksud kau?

Aku pernah beri hati aku kat orang lain juga. 
Namun aku tak pernah beri kesemuanya. 
Aku takut aku tiada hati untuk diri aku sendiri. 
Mungkin aku takut hati itu tidak akan dijaga dengan sebaik²nya. 
Ianya bukan seperti barangan lain seperti duit, permata dan sebaganya. 
Hati ini penuh mistik, 
ada keajaiban tersendiri.

Mistik?.. 
kelakar bunyinya..

Mungkin kelakar..

Tp itu realitinya.. 
Ia juga berubah mengikut rentak hidup engkau..
 Rentak perasaan orang yang aku beri.. 
Jika dia betul² ikhlas, hati ini akan indah dan bersinar.. 
Tapi, jika dia mempersia²kannya, hati ini akan malap.. 
Mungkin akan terus mati untuknya.. 
Tanya bukan satu benda yang percuma.. 
Hati ini diberi hanya kepada insan yang terpilih sahaja.. 
Insan yang istimewa.. 
Dan kau adalah salah seorang daripada mereka, kerana naluri aku terlalu percayakan kau.

Aku insan terpilih?

Ya, kau yang terpilih.. 
Hati ini sering bertukar² mengikut perasaan orang yang diberikan.. 
Ianya terlalu sensitif.. 
tapi ianya cukup kebal dan kental pada musuh aku. 

"Musuh", ..

mungkin terlalu kejam untuk aku memperkatakan perihal mereka ini.. 
Ianya tak berubah² seperti yang terjadi jika hati ini diberi kepada orang yang istimewa.. 
Hati aku hanya tinggal sebahagian sahaja.. 
Ada orang yang tidak pernah memulangkannya, 
walaupun aku hanya pinjamkan sekejap.. 
Ada yang pulangkan dengan penuh kelukaan.. 
Ada yang sudi berikan sebahagian hatinya pula sebagai ganti.. 

Dan jika kau nak tahu...
setiap hati manusia ada nilai yang tersendiri.. 
Setiapnya terlalu mistik!!.. 
CUma satu sahaja yang kau tidak mengerti.. 
Sekali hati itu terluka,
 kadangkala sukar nak mengubatinya.. 
Ada kalanya, mengambil masa yang lama untuk itu.. 
Dan bila tiba sesuatu yang tidak di ingini, 
mungkin pemilik hati itu akan menyendiri buat seketika.. 
Hati yang diberi ini bukan untuk suka².. 
ianya lahir atas satu kepercayaan.. 
Dari situ, wujudlah kasih sayang.. 
Jika hilang rasa percaya itu.. 
maka sukarlah untuk hati itu kembali indah.




Panahan Windu...



adakalanya cinta itu pedih

namun hingga kini 
tiada derita kerana cinta
adakalanya cinta itu manis
namun hingga kini 
tiada bahagia kerana cinta



kukuh untaian janji
seikhlas kasih suci
seputih mutiara dilaut
teruskanlah cinta
walau ranjau berkurun datang
walau terpaksa
meredah lautan berapi
sehati sejiwa
sia dan sekata
selami perasaan dilubuk hati



jangan sekali diabaikan cinta
kelak hlang taat setia
jangan diuji tulusnya cinta
kelak bbergoyang tiang diarash
janganlah rupa jadi hiasan
kelak sesal diakhir zaman



hanya........kini
pupuklah cinta
disetiap sudut hati
tiada melodi duka
tiada sifat curiga
kerana cinta
wujudnya rasa percaya
kerana cinta
lahirnya insan
berhati waja



Tuesday, January 11, 2011

Kasehhhku Terkeliru..


Kasih......
Sayang itulah rayuanmu. 
Rindu itulah bicaramu, namun sejujur manakah kata - kata mu itu? 
Aku sendiri tak pasti.

Pertemuan yang tersurat di antara kita membuatkan aku selalu rindu pada senyum dan tawamu. Namun ini semuanya hanyalah igauan ku semata.. 
Aku karam di danau kasih ciptaan mu..
 Tersentuh hatiku di buai kenangan lalu..
Tidak ku sangka kau begitu mudah berubah..

Kasih.............
tidak kah kau tahu betapa kecewanya aku dengan keputusanmu itu?
kasih.....
Ingin ku lontarkan seribu kehampaan di hati,
 namun tidak berdaya..
 Inginku gapai keindahan pelangi tetapi apakan daya, 
aku tewas di pertaruhan ini.
Aku tidak mampu membencimu... 
kerana cinta dan rindu itu satu keindahan yang abadi.....

Kasih.....
Izinkan aku mengutip kembali memori semalam bersama kepingan hatiku yang gersang. 
Tak sanggup aku di peralatkan sebegini rupa. Hantikanlah sendiwaramu! 
Aku juga ingin bahagia....
dicintai... 
disayangi...
 dan dihargai ...
dengan seadanya...
Ketahuilah kasih kehadiran mu bagaikan cahaya mentari yang membakar. 
Kau banyak mengajarku erti sebuah kesetiaan, 
kasih dan sayang biarpun yang terindah itu hanya sementara.
Sesungguhnya aku lah insan kecewa dalam pertaruhan kasihmu..
 Namun begitu akan ku kutip semula cebisan keindahan masa lalu demi 
sebuah cinta yang telah kau ciptakan.



Monday, January 10, 2011

BISIKAN HATI...


hi.. selamat malam semua...
dan selamat menjamu mata..
lihat blog ibu nie dah semakin menghijau kan...
dihiasi ngan rerama ...
 mendamaikan sedikit hati yang semakin berkocakan..
semua decoration blog ibu nie adalah hasil tunjuk ajar dari jari runcing DIA..
terima kaseh atas tunjuk ajarku SIFU...
yang x pernah berkata TIDAK pada ibu...
nie buatkan ibu sayang lebeh kat DIA..

sebelum ni ibu rasakan begitu happy sekali kerana...
ibu x perlu memikirkan perihal pertukaran ibu tu.. rasa2 kire dah tetap kt cni ker..
selagi tak kuar AP... jgn dok berangan pepanjang kay...
tetapi jiwa ibu dah sebati ditempat duduk ibu nie...
rasa sayang nak beralih tempat...
klu bleh nak duduk kat situ bleh tak... bleh la...
eiccchhh... apa yang dimerepekkan tu...
owang dah bagi duk ka tempat tu...
tp still mengada... plz... jgn ngada2 leh tak...
semoga ditempat baru tu nanti...cam jauh sgt bunyinyer..
ibu akan cepat berlajo... 
dan cepat memahami rentak mereka2 itu...
semoga Allah sentiasa permudahkan tugasan harian ibu saban waktu... amin..



Monday, January 3, 2011

PENDAFTARAN SEKOLAH BERMULA...


bru selesai wat pendaftaran kak long ke sekolah...
muler Kak Long begitu teruja sekali..
mmg sengaja ibu dan ayah melewatkan hantar Kak Long..
Udah jadi kelam kabut...
pok..pek...pok..pek... mulut mungus sikecil ibu nie..
nak tau apa yang dibebelkan leh kak long..
"haaa... tengok... dah ramai yang datang...
kak long dah lewat nie... nanti kak long x der tempat...
ibu x daftar lagi nie... ang ibu anto adik dulu wat per...
napa x anto kak long dulu... kan dah lambt... owang dh penoh dah"..
opssss!!! anak ibu kah yang sedang berkata2 itu...
telinga ibu tidak tersalah dengar ker nyeh?...
ahhhh!!! mmg sahih bukan anak owang len... memang anak ibu ler tu?..
Kengkawan nak tau lepas sessi pendaftaran kak long tadi...
babak airmatapun bermula...
jenuh nak pujuk kak long nie... time nie ler duk mintak macam..
yang pasti semuanya terpaksa ler diturutkan...
dalam keadaan begini ibu kena main kuasa VETO sepenuhnya...
apa lagi... ayat punyer ayat... punyer ayat... ishhh apa berapa kali ayat daaaa..
last2 termakan jugak ubat guna2 ibu nie.. hihii
kat taska Kak Long nie mmg disediakan transit...
so ibu x perlu nak fenin2 kepala bab nak ambik dan hantar kak long...
mmg semua dah disediakan... walaupun mmg dah disediakan...
perasaan cemas mmg sering menyelubungi ibu...
riso beb!!!
ikutkan rini ibu nak amik dan anto...
tp biler dok fikirkan esok ibu dah start keje...
ibu perlu kuat menghindarkan segala kekacauan yang hinggap di kantong otak ibu...
ibu kena yakin dan WAJIB yakin...
walau pun hati sering berkata2...

lihat ler seperti itik dibawah ini
begitu ler kasihku kepada anak2 ku...





Free Chip Walking ani MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
Related Posts with Thumbnails