Followers

SToRY BeSt IbU..

Tuesday, March 15, 2011

Hikmah Melihat Muka Orang Yang Kita Sayang Sedang Tidur....


Hikmah Melihat Muka Orang Yang Kita Sayang Sedang Tidur....
melihat orang yang kita sayang pada saat dia tidur... .. Renungkan/lihatlah betapa sayangnya kita pada mereka... ..

Pernahkah anda menatap orang-orang yang anda sayang saat mereka sedang tidur? Kalau belum, cubalah sekali saja menatap mereka saat sedang tidur.

Saat itu yang tampak adalah ekspresi paling wajar dan paling jujur dari seseorang.
Seorang artis yang ketika di panggung begitu cantik dan gemerlap pun akan tampak polos dan jauh berbeza jika ia sedang tidur.

Orang paling kejam di dunia pun jika ia sudah tidur tak akan tampak wajah bengisnya.
Perhatikanlah ayah anda saat beliau sedang tidur. Sedarilah, betapa badan yang dulu kuat dan gagah itu kini semakin tua dan lemah, betapa rambut-rambut putih mulai menghiasi kepalanya, betapa kerut merut mulai terpahat di wajahnya. Orang inilah yang tiap hari bekerja keras untuk kesejahteraan kita, anak-anaknya. Orang inilah, rela melakukan apa saja asal perut kita kenyang dan pendidikan kita lancar.

Sekarang, beralihlah. ... Lihatlah ibu anda... . Hmm... kulitnya mulai keriput dan tangan yang dulu halus membelai- belai tubuh bayi kita itu kini kasar kerana menempuhi kehidupan yang mencabar demi kita. Orang inilah yang tiap hari menguruskan keperluan kita. Orang inilah yang paling rajin mengingatkan dan membebeli kita semata- mata kerana rasa kasih dan sayang, dan sayangnya, itu sering kita salah ertikan.

Cubalah menatap wajah orang-orang yang kita cintai..sayangi itu... Ayah, Ibu, Suami, Isteri, Kakak, Adik, Anak, Sahabat, Semuanya...

Rasakanlah sensasi yang timbul sesudahnya. Rasakanlah energi cinta yang mengalir perlahan-lahan saat menatap wajah mereka yang terlelap itu.

Rasakanlah getaran cinta yang mengalir deras ketika mengingat betapa banyaknya pengorbanan yang telah dilakukan orang-orang itu untuk kebahagiaan anda. Pengorbanan yang kadang-kadang ditutupi oleh salah faham kecil yang entah kenapa selalu saja nampak besar.

Secara ajaib Tuhan mengatur agar pengorbanan itu akan tampak lagi melalui wajah-wajah jujur mereka saat sedang tidur. Pengorbanan yang kadang melelahkan serta memenatkan mereka namun enggan mereka ungkapkan. Dan ekspresi wajah ketika tidur pun membantu untuk mengungkap segalanya. Tanpa kata, tanpa suara dia berkata... "betapa lelahnya..penatnya aku hari ini". Dan penyebab lelah dan penat itu? Untuk siapa dia berpenat lelah Tak lain adalah KITA... ..

Suami yang bekerja keras mencari nafkah, isteri yang bekerja keras mengurus dan mendidik anak, juga rumah. Kakak, adik, anak, dan sahabat yang telah menemani hari-hari suka dan duka bersama kita.

Resapilah kenangan-kenangan manis dan pahit yang pernah terjadi dengan menatap wajah-wajah mereka. Rasakanlah betapa kebahagiaan dan rasa terharu seketika menerpa jika mengingat itu semua.

Bayangkanlah apa yang akan terjadi jika esok mereka "orang-orang terkasih itu" tak lagi membuka matanya, untuk selamanya ... "

Renung2kan lah...



Thursday, March 3, 2011

KEMBALI MENYEPI...

opsss... maseh lagi buntu dengan idea dok meraban...
maseh mencari ruang waktu dan mengodek segala isi otak nie..
alahai kenapa begitu... kaku... lesu... x bermaya...
bermaya dari segi idea...
umah ibu yang kian menyepi dari keriuhan anak2 ibu...
lama jugak ibu x menceritakan kegiatan seharian mereka...
dari segi puratanya hampir 2 bulan nie... hidup mereka lebeh kepada umah..taska.. pejabat ibu...
itulah destinasinyer...
dan leh kerana mata ibu sekarang lebeh dibayangi ngan wang ringgit..
keeeesssss.... mata duitan ker...
bukan mata duitan... desakan kehidupan sekarang...
bukan cam zaman dolu2...

maka "mereka" terpaksa menanggung bebebanan perasaan...
cian anak2 ibu...

meh melayan puteri ibu yang semakin melidi nie...
kurang rehat kot...
mana x ckup rest... ari cuti ibu hangkut ke pjbt plak...



kak long selalu ngadu...
" kakak nie penat sesangat ler ibu "...

maka minggu lepas ibu setkan masa juga untuk mereka nie untuk berlibor...
sempat ler jugak kami seisi keluarga ke taman yang berhampiran setelah
menghabiskan masa di Hotel...
di sponsor oleh ibu sendiri...
untuk mereka...
gambo x sempat di edit lagi...
nanti klu ada masa ibu update ok...
banyok jugak foto yang ibu abadikan disana...
sepatutnya kami berlibor di tepian pantai tapi leh kerana
masalah2 yg x dapat dielakkan maka...
disini saja ler...

Thursday, February 10, 2011

KeTeNanGan KeMbALi...


Alhamdulillah ... syukur ibu panjatkan ke hadrat mu ya Allah...
kerana dengan izin dan limpah kurnia Nya...
Maka hati ibu kembali normal...
buang jauh... jauh... perasaan yang kurang enak itu kerana 
ia akan merosakkan lebeh banyak hati...
lebeh banyak hati yang terluka...
kenkadang dengan waktu skrg nie...
ada owang suker menokok tambah citer...
citer yg x perlu di tambah supaya menjadi perisa yang lebeh sedap...
untuk dijadikan cerita ini lebeh sensasi...
dan syaitan2 sentiasa bermaharajalela bg memporak perandakan mangsanyer...

namun... ibu minta maaf diatas keterlajuran percakapan ibu pada entry yang panas itu...
mungkin waktu tu ibu lebeh rasa diri terlalu hina disitu..
dan apa2 kenyataan yang mereka buat smuanyer membuatkan ibu lebeh sedih...
kerana banyak yang tidak memihak pada ibu...

dan sekarang ... alhamdulillah... hati ibu lebeh terasa lapang...
SEMAKIN LAPANG... 
Kerana apa???...
kerana ibu ada "Dia"....
siapakah "Dia"?...
Dia adalah tuhan pencipta Alam...
dia duga ibu dengan dugaan seperti ini...
sebab apa?... dia tahu kerana ibu adalah insan yang kuat dan tabah... opsss.. mcm nak tergolak jer ngan statement bru ibu nihhh.. cam baguihhhh sesangat..kiii... lantok ler... saper nak puji diri aku klu aku x puji diri aku sendiri... 
dan sentiasa akan mengingatiNya selalu...
Bukan waktu sukar mendatang sahaja...
semakin banyak kita diduga semakin kita merapatkan diri kita padaNya...
kerana "dia" maha pengampun lagi maha mengasihani...

diutuskan seorang sahabat @ kawan... sebagai egen pembunuh kesedihan...
hihihihi... skang leh wat penilaian ler ...
yat mana kawan menangis dan ketawa....
begitu indah percaturannya...

sedikit cerita untuk dikongsi...

Seorang anak laki-laki 
kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa 
ibu menangis?" 

"Kerana aku seorang 
wanita", kata sang ibu kepadanya. 

"Aku tidak mengerti", 
kata anak itu. 

Ibunya hanya memeluknya 
dan berkata, "Dan kau tak akan pernah 
mengerti" 


Kemudian anak laki-laki 
itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa 
ibu suka menangis tanpa alasan?" 


"Semua wanita menangis 
tanpa alasan", hanya itu yang dapat 
dikatakan oleh ayahnya. 


Anak laki-laki kecil itu 
pun lalu tumbuh menjadi seorang 
laki-laki dewasa, tetap ingin tahu 
mengapa wanita menangis. 

Akhirnya ia menghubungi 
Tuhan, dan ia bertanya, "Tuhan, mengapa 
wanita begitu mudah menangis?" 


Allah berfirman: 

"Ketika Aku menciptakan 
seorang wanita, ia diharuskan untuk 
menjadi seorang yang istimewa. Aku 
membuat bahunya cukup kuat untuk 
menopang dunia; namun, harus cukup 
lembut untuk memberikan kenyamanan

"Aku memberikannya 
kekuatan dari dalam untuk mampu 
melahirkan anak dan menerima penolakan 
yang seringkali datang dari anak-anaknya " 

"Aku memberinya 
kekerasan untuk membuatnya tetap tegar 
ketika orang-orang lain menyerah, dan 
mengasuh keluarganya dengan penderitaan 
dan kelelahan tanpa mengeluh " 

"Aku memberinya kepekaan 
untuk mencintai anak-anaknya dalam 
setiap keadaan, bahkan ketika anaknya 
bersikap sangat menyakiti hatinya " 

"Aku memberinya kekuatan 
untuk mendukung suaminya dalam 
kegagalannya dan melengkapi dengan 
tulang rusuk suaminya untuk melindungi 
hatinya " 

"Aku memberinya 
kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa 
seorang suami yang baik takkan pernah 
menyakiti isterinya, tetapi kadang 
menguji kekuatannya dan ketetapan 
hatinya untuk berada disisi suaminya 
tanpa ragu" 

"Dan akhirnya, Aku 
memberinya air mata untuk dititiskan dan 
ini adalah khusus miliknya untuk 
digunakan bilapun ia perlukan." 

"Kau tahu kecantikan 
seorang wanita bukanlah dari pakaian 
yang dikenakannya, susuk yang ia 
tampilkan, atau bagaimana ia menyisir 
rambutnya." 

"Kecantikan seorang 
wanita harus dilihat dari matanya, 
kerana itulah pintu hatinya.. Tempat 
dimana cinta itu ada." 




Wednesday, February 9, 2011

ENTRY BERSAMBUNG... TAYANGAN BOLA SUDA BERMULER...



sambungan entry sedeh ibu aritu... patutnya ibu nak publish smlm... tp x sempat..
maseh tergantung x bertali...
bese... smua owang kata macam tu...
sedangkan ibu sendiri call Bhg. yang sepatutnya...
bertanyakan perihal yang sama...
pusing sana pusing sini... 
mmg saja ibu buat ayat pusing2 tu...
sbb ibu nak tau kesudahannya episode ibu..
jangan ingat ibu nie BODOH???... Tau tak!!!!...
jangan cube nak perbodohkan ibu...
hakikatnyer... jangan semudah itu pergunakan ibu untuk kepentingan smua pihak...
dan akhirnya ibu sendiri yang terpaksa menanggung...
INGAT IBU NIE SAMPAH!!!!...
perghhhh!!! hina sungguh rasa hati ini
mak aihhhh nie yang ibu x suker nak wat sambungan entry nie...
mesti ibu x tahan sendiri dok kawal.. 
fail yang datang nie pun ibu malaih nak sentuh...
baik ibu tau awal daripada tau sekarang...
terlalu sakit hati...
biler dah jadi macam nie...
setelah ibu sapu bersih tinggalan lama...
sewenangnya owang yang bakal berada disini setelah segalanya updating...
rasa cam nak koyakkan semuanyer jer...astagfirullah..
pegawai yang mengarahkan aku menjalankan tugasan inipn...
main lepas tangan jer... 

daripada risikan pagi tadi ibu difahamkan...
ada mulut2 yg mgatakan tidak melalui mereka disini...
kenapa trus ke Bukit Aman...
sedeh biler ibu diberitakan perihal sedemikian...
padahal sebelum itu, ibu ada bertanya melalui mereka...
x perlu ler ibu bg tau nama mereka...
tp ibu totap jgk nak bg tau... cc disini... dan Bhg. tertentu juga...
dan jawapannyer mmg ibu rasa ia seolah2 menindas ibu dalam diam...
ibu tetap x puas ati kenapa kes ibu ni, mereka tamau kuar AP...
not BLACK & WHITE???... Status terawangankan!!!!
kenapa kes yang sama ngan ibu sblm nie mereka bleh kuar AP...
ada BLACK & WHITE kan?...
kenapa time ibu mereka nak sekat... SUNGGUH TIDAK ADIL bagi Ibu...

Itu buatkan ibu rasa sedeh teramat sesangat...
so... ibu call saluran tertentu... untuk lebeh kepastian...
dan jawapannya TERAMAT MENDUKA CITAKAN...
ibarat bola... ditendang biler perlu... disepak sana.. disepak sini...
terasa diri ini TERLALU HINA... HINA SEKALI...
leh kerana ibu x mampu nak kawal perasaan ibu suarakan pendapat pada rakan sepasukan ibu bertanya hasrat hati ibu yang sememangnyer tengah DOWN!!!...
dan ibu faham insan ini memahami perasaan gelodak hati ini...
insan ini trus call saluran yang membuatkan hidup ibu kucar kacir...
daripada ibu terus2an mharapkan pada yang hanya menerima keputusan Bukit Aman...
yang tatau situasi disini yang sebenarnya...
adalah lebeh baik ibu memohon jasa baik Mummy ku sayang... hihihi... Bukan bodek ok...
dia yang lebeh lama disini... yang lebeh mengetahui tau asam garam mereka...
Thanks... Mummy ... jasamu ku kenang...
dan kata nasihat dari Adikku sayang... len mak len apak...
walaupun waktu tu dia sedang berada dihospital... 
tapi sanggup prabihkan duit contact ibu...
x ckup dengan itu ayat di facebook pun sudah ckup mmbuatkan hati ibu lebeh tenang...
ada insan yang sudi menadahkan telinga menghulurkan bantuan...
ibu nak simpan kata2 "adikku" ini dan disemadikan di umah kecil ibu...
sebagai ayat perangsang... 

Cik Puan Sally sudikan ibu menyimpan disini...

{Situasi Pertama}
Layak kah digelar diri seowang sahabat.. Andai dia bersedih kamu sabarkan dirinya sedangkan kamu tidak benar2 fahami seksa dlm hati yg ditanggungnya.. Dan kamu hanya terus berkata "SABAR!!!!!!!!!".. Adakah kamu benar2 tau kerisauan nya waktu ini?!!!! Kamu terus berkata "SABAR!!!!!!!" sedangkan kamu tahu dia diperkotak katik & dipermainkan sepeti permainan bola yg tempatnya dikaki & disepak sana sini.. Apabila telah pecah kamu campakkan ia kerana tidak berguna lagi.. Malah terus juga kamu katakan "SABAR!!!!!!!!!!!!" sedangkan kamu sedar dia sedang DIANIAYA... SABAR!!! SABAR!! SABAR!!! Senang kamu kata begitu sebab bukan terjadi pada diri kamu.. Kan?!!!

{Situasi Kedua}
Wahai sahabat.. Kenapa mesti terus kamu menangis?! Bila kamu dianiayai ingatlah... Bahawasanya Allah swt itu mengetahui sesuatu yg kamu tidak tahu.. Dia menguji kamu setakat kemampuan kamu kerana Allah swt tahu kemampuan setiap hambanya.. Kamu menangis saat ini akan buat kamu kuat ke esokan harinya.. Dan terus kuat di hari2 mendatang.. Sabar!!! Ingin aku katakan begitu pada mu.. Kerana aku yakin bahawa setiap owang yg dianiaya sedang dinilai oleh Allah swt..

{Situasi Ketiga}
Kepada yg sedang menganiayai kami.. BERSIAP SEDIALAH TERIMA BALASANNYA NANTI!!!! Kalian tak akan terlepas.. Setiap titik air mata insan yg kamu aniaya itu mengalir.. Harus kamu bayar juga nanti.. Bukan disini tapi disana.. Dan kami yg sedang teraniaya.. Akan menyaksikan apabila saat itu tiba nanti.. TERUSKAN SAJA USAHA KALIAN ITU..
Simpan saja air mata itu.. Kerana ia untuk sesuatu perkara yg lebih mahal satu hari nanti.. Iaitu PERPISAHAN KITA!! Smile sis!!!!!!




Sunday, February 6, 2011

MOOD SEDEH LAGI...


entry bernada sedeh... terkilan sungguh rasa hati ini
biler dok fikirkan nasib diri...
teramat sedih...
mendahului owang luar dan menganak tirikan 
owang yang maseh dianggap setia disini...
sayu rasa hati biler diberitakan masalah ini...
teramat pilu... KEJAM btoi manusia itu...
memperkotak katik kan hidup aku yang sudah berasa mulai sejuk..
kenapa perlu mengeksport owang luar sedangkan owang sendiri maseh terkapai2..
BENCI SUNGGUH AKU HARINI!!!!!!.. 
opss... maaf akan kata2 aku yang begitu keras untuk entry ini..

masukkan owang luar!!!...
anak tirikan owang sendiri!!!!...
apa perasaan KAMU yang buat arahan?..
sekiranya ada owang meletakkan diri kamu ditempat seperti AKU sekarang nie??..
APA PERASAAN KAMU.???...
korang dengar tak nie???...
aku memang tengah bengang sangat nie????...
Apakah naseb aku nanti setelah hasrat korang tercapai?...
semata2 tamau lepaskan jawatan aku yg lama tu...
lambat laun jawatan tu akan dilepaskan jugak...
why??? tell me now??...
sekiranya pihak JPA telah mghantar senarai nama meletakkan ke tempat hakiki.. iaitu tempat aku sekarang nie... mcmmana dengan status aku..
kat mana aku nak dicampakkan?..
korang rasa x apa yang aku rasakan nie?..
korang apa nak rasa!!!... 
kecuali Allah dok terbalikkan bnda yang sama aku rasa sekarang nie kat korang...
baru korang tau?
BENCI BTOI AKU???...
tetapi doa owang yang teraniaya nie sentiasa dimakbulkan olehNya...
sabarlah hati... jangan kau mudah melontarkan amarahmu...
sehingga hilang smua perasaan sayang...
YA ALLAH... kau lindungilah hambamu ini dari perasaan buruk sangka...
kerana aku takut aku x mampu melawan ngan hawa perasaan..
cuma... aku mohon satu ari nanti orang yang terbabit akan menerima seperti mana yang aku rasa sekarang nie... baru mereka tahu betapa sakitnya hati... 
terasa diri ini hina dan terlalu kerdil di muka bumi Allah S.W.T... amin...

aku bukan berdendam... cuma aku sekadar ingin mereka merasai betapa sakitnya hati...




Sunday, January 30, 2011

mood sedeh...


Maseh lagi berada dalam mood sedeh... 
dan kacau bilau...
mengenangkan anak kecayangan ibu...
bantal musyok ibu yang sekarang berada dalam keadaan yang kurang menceriakan hati ibu...
sadis bangat....
msg mok sue 
"CIAN TGOK ANAK KAMU NIE, DIER NAK BLIK JUGAK UMAH OPAH...
MOK SU KATA SKANG NAK KENA PATAH BALIK... KAK LONG TRUS CAKAP... 
WAT PENAT JER..." 
sayu ibu rasakan tatkala membaca msg nie...
dah macam pelarian jer...
nok wat camner kan...
TAPI MOK SUE TETAP JUGAK NAK BALIK KERATONG...
KALAU ADA TIKET DIER NAK BALIK JUGAK LER...
tapi pada pendapat ibu... baik balik ipoh balik...
Sebab ibu dapat perkhabaran berita dari sana menyatakan 
jalan semua banyak ditutup...
x bloeh lalu...
tapi ibu x dapat nak tepon bg tau mok su mceritakan berkenaan dengan cerita yang baru ibu terima ini...
coz bateri hnphone mok sue pun dah nak abis...
nak ckp bnyok pn x bleh...


Wednesday, January 26, 2011

ARINI BAGI IBU BERBICARA SEDIKIT BLEH TAK?...


ibu nak citer serba sedikit kat cni ler...
coz banyok sgt suara2 yang agak menyakitkan ati ibu nie
kadang susah jugak kan...
kadang mungkin depa nak bergurau...
tp ibu rasa klu bab ni, ia agak sensitif sikit...
ok... mungkin kengkawan di luar sana maseh tatau citer berkenaan dengan hal ini... 
tapi bg mereka2 yang terdekat ngan  ibu pasti sedia maklum akan hal ini... 

kay ibu citer serba sedikit ler kan...
untuk pengetahuan uolls...
pada tahun 2009 (tahun lepas ok...) 
nama ibu telah dicalonkan dalam senarai nama APC...
(duitnyer bulan nie baru dapat)... 
walaumacammanapun thanks pd yang telah menyenaraikan nama ibu..
sebagai menghargai dan rasa berbesar ati pd setiap peserta yang terlibat...
begitu juga pada tahun2 yang lepas2... 
musti buat jamuan... mmg seronok...
acara begini mmg ibu rasa wajar dilakukan... 
perkongsian atas kegembiraan diri pada semua kenkawan...
(tapi jangan ler plak sampai dua tiga kali nak mintak blanja kay...)
awat owang yang sblm nie yang dapat hampa x mau mintak belanja nyehhhh...
mentang2 ler ai nie di kategorikan mudah ler jugak dibawa berbincang...
uweeeekkkkk!!!..  bikin gempaq btoi ler ibu punye statement!!!... 
tapi kenkadang ada masa ibu leh jugak menerima pakai...
tapi ada masa tu... ibu perlukan perbatasan disetiap percakapan tu...
x perlu nak tanya... " baru dapat DUIT x kan dah abis kottttt!!!"...
perlu ker ibu bagi tau semua STAFF kat Perkhidmatan/Perjawatan...
kemana dan dimana WANG itu ibu salurkan...!!!
PERLU KER KENGKAWAN IBU????...
itu HAK ibu kan...
Ibu PUNYER suker ler...kan...kan..
opsss... ibu mintak maaf atas keterlanjuran atas percakapan ibu nie...
mungkin yang terbaca dengan kenyataan ibu ni akan terasa hati... terguris rasa...
tapi ibu ada hati... ada perasaan...
pernah x ibu tanya hal duit gaji engkorang...
duit backlated korang?... 
x pernah kan...
klu korang rasa nak belanja.. alhamdulillah...
klu x, mungkin korangpn ada masalah lain yang perlu didahului...
btoi tak?... 

kay ler ibu malaih nak citer pepanjang... 
meh... nak tau kan kat mana duit itu ibu salurkan...
ibu pun dah x sabo nak citer nie...
ok ini ler sijil yang ibu terima setelah 7 tahun berkhidmat di sini...
alhamdulillah... tahun nie tahun pembawa rezeki...
rezeki anak2 ibu...




dan ini ler yang dapat ibu tangkap muat...
mula ibu beli... sbb ibu mmg dh x menahan sangat kepingin akan benda alah nie...
so ... ibu pujuk MR. RAHIM...
pujuk punyer pujuk... 
last2 MR. RAHIM... bg ler duit pendahuluan untuk set nie sebanyak RM400.00
punyer ler gelojoh ibu nie...
dah lama ibu idamkan bnda alah nie...
so... raya haji ritu... 
MR. RAHIM pun dengan penuh "kaseh sayang" mengeluarkan ler jugak wetnyer tu...
muler2 tauke tu kata klu ibu amek cash dalam area RM1500...
(ikutkan MR.RAHIM nak bayo cash)... tapi ibu rasa serba salah ler plak... sebb waktu tu MR.RAHIM banyak nak guna duit untuk pasang awning rumah)... 
AKHIRNYA... ibu kata dalam bulan 1 ibu nak bayo abis...
tapi dia up sampai RM1900... 
tapi klu ibu still utang... ibu just kena bayo RM 2400... (maknanyer sbln RM100)
memandangkan wet balance APC tu dah tinggal RM900..
ibu terpaksa memilih utk berhutang saja...
alahai... bencinyer... menyesal pun x berguna lagi...
dek kerana sikap gelojoh ibu tu ler...
bese ler owang berniaga... mestiler depa dok main peranan jugak..
"MESTI MAU UNTUNG MAAA"...
tapi bln 1 tu ibu tetap bayo lebeh ler... nak jgk kenangan wet APC tu...
mana tau lepas nie x bpeluang dapat dah...



gambo ni ibu snap waktu mula2 dapat ritu...
tapi ibu x sempat nak citer...
arini baru diberi kekuatan untuk bercerita..
sekali gus menerangkan pada mereka yang "MUSYKIL"....



cantek x!!!!... 
hihihi....





Tuesday, January 25, 2011

HARI YANG PENUH NGAN WARNA WARNI KEHIDUPAN...


Arini lebeh baik dari semalam ... 
alhamdulillah... 
semoga dipermudahkan segala urusan2 hambamu ini...

Arini jugak baru leh ibu lepak... lepaking sambil ber FB dan BW..
dengan Operating System yang lebeh baik dari seblmnya...
yang begitu myakitkan... 
virus menyerang tanpa mengenal erti kalah...
habis pc ibu nie kena reformat...
setelah di format... maka smuanyer RANAP!!!...
maka banyak yang perlu di download... 
supaya ia kembali seperti sediakala... 
~VIRUS~!!! habis ko ranap smua perisian aku nyeh!!!...
BERSIAP SEDIA LAH KAUUUUU!!!!
pantang mundur sblm berperang... acecehhhh...
yang pasti selepas download google chrome... smuanya berjalan lancar..
(lama jugak ler amek masa nak download) 
seb bek ada cik pn. sally ... yang banyak membantu dlm sessi updating... 
mekacih nyehhh...

tapi... apa yang penting arini bebanan kerja semakin berkurangan...
tidak terlalu menekan... (sok lusa blum tau lagi)
tinggal kad kuasa jer yang x brapa kuasa ibu nak buat lagi...
tggu yang pakar (tok guru ibu ler dtg) ...
jangan dok pandai2 sendiri... kang biler silap... kan niaya jadinyer...
hihihi... yang pasti lagi, ibu kembali bersiaran ditempat ibu nie...
daripada smlm, terpaksa minimize...
takut TAIKO kat belakang ibu tu dok bebel2...
ngulat.. terkulat... hahahha...
Dalam Erti kat sebenar lebehhh selesa berada di tempat sendiri... muaahahhaha...

lama ibu x bebel kisah anak ibu kan...
nanti ibu update kay...


Friday, January 21, 2011

DAH MACAM CHIPSMORE PLAK..


Apa yang macam chipsmore tu buuuuu!!!!!!!
yo ler... sat ada... sat takder...
sat timbul sat tenggelam....
skang nie sminggu sekali citer ibu ..
bukannyer ibu x moh berleter pepanjang2 kat umah kesayangan ibu nie...
leh kerana masa yang semakin kesuntukan...
membuatkan ibu dah semakin kurang entry...
dah semakin menjarang membuka blog...
nak blogwalking pn dah tak berapa nak sempat...
skang masa ibu lebih banyok di pjbt... 
kaseh sayang tok anak2 dan suami pn semakin berkurang...
cian kat mereka kan... 
dalam beberapa bulan nie...
mmg ibu teramat menagih pengorbanan masa anak2 dan en. rahim...
ibu mintak maaf wat kalian (anak2 dan En. Rahim) kerana ia berlaku dalam keadaan yang mendesak...
ibu perlu akur pada setiap rentak perjalanan dunia...

wahai anak2 ibu semua...
maafkan ibu kerana mencacatkan sedikit masa emas kalian...
ruang untuk kalian melampiaskan sedikit kaseh sayang...
setelah berharian ibu tempatkan dipusat pengasuhan...
insyaallah ibu akan bayar dengan ganjaran yang lebih berharga dikemudian hari...
sesungguhnya ibu teramat memerlukan ruang....
ruang yang sempit dan padat ...

Sebagaimana sbb2 tumbuhnya kasih sayang itupun berbagai2 maka sifat dan kesan kasih itu juga berbeza-beza. Bergantunglah kepada siapa dan mengapa kasih itu tumbuh. Kasih kepada ibu bapa tidak sama dengan kasih pada isteri-isteri. Kasih kepada anak-anak tidak sama dengan kasih pada kawan. Kasih pada guru tidak sama dengan kasih pada saudara-mara. Kasih pada pemimpin tidak sama dengan kasih pada pengikut. Kasih pada bangsa tidak sama dengan kasih pada harta. Kasih pada agama tidak sama dengan kasih kepada bangsa. Maha Suci ALLAH yang menciptakan dalam ruang seketul hati yang sempit itu rasa kasih yang berbagai sifat dan rupanya!

  
Akibat berbeza sifat dan rupanya, maka berbeza pula kesan dan akibat kasih itu. Ada kasih sayang yang kekal dan bertambah di dalam hati. Ia tidak diganggu atau dicacatkan oleh rasa jemu dan hambar kecuali dengan sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Namun ada kasih sayang yang dirosakkan oleh rasa jemu dan benci. Maka ia tidak kekal bahkan berkurang dan mungkin hilang. Kasih pada pemimpin membuatkan seseorang pengikut menyerahkan ketaatan dan kesetiaan yang tidak berbelah bagi. Kasih pada pengikut membuatkan seseorang pemimpin berkorban member khidmat dan kasih sayang tanpa sebarang kepentingan dan rasa letih serta jemu. Kasih kepada isteri membuatkan suami bersifat bertanggungjawab. Manakala kasih pada suami menjadikan isteri sedia taat, patuh dan melayan suami sesungguh hati. Kasih pada guru membuatkan murid gigih belajar dan mengamalkan ajarannya. Manakala kasih pada murid menjadikan guru-guru hilang letih untuk mendidik dan mengajar hingga muridnya berjaya. Kasih pada ibu bapa membuatkan anak-anak sangat menjaga hati orang tuanya. Manakala kasih kepada anak-anak menjadikan ibu bapa rela berbuat apa saja untuk anak-anaknya.

  
Demikianlah kesan adanya kasih sayang. Ia membuatkan manusia seperti terikat satu sama lain. Lalu akan saling memberi dan menerima secara suka dan rela. Orang yang saling menyayangi rasa bersalah kalau tidak dapat memberi kasih sayang walau dalam apa bentuk sekalipun. Berkorban dan bersusah-susah untuk yang disayangi adalah kebahagiaan, kepuasan dan hiburan.

  
Sedangkan tanpa kasih sayang, pengorbanan dibuat secara terpaksa, menjadikan ia amat berat dan menyeksakan manusia. Seorang murid yang buat kerja guru dengan rasa cinta pada guru, akan membuatnya dengan sepenuh hati, ghairah dan bahagia. Dia tidak jemu dan tidak letih. Dia akan berbuat lebih dari yang diperintahkan. Sebaliknya murid yang buat kerja guru dalam keadaan terpaksa, sedangkan dia benci pada guru itu, akan rasa berat dan jemu. Al hasil, kerjanya jadi tidak sempurna.


tulisan yat colour biru nie... credit dari Mr. Google..

kay ler ibu nak tido...


Sunday, January 16, 2011

Thursday, January 13, 2011

Sekilas pandang disini...


comel kan dak nie...
glurrrpppp!!!...


anda pasti ker???...
mauhhh tak tido malam ibu malam nie...
hihihi... dok terbayang COMEL... hahahha

sbenornya suker tgok Mya nie...
comei sgt... sgt... sgt...

 credit dari beautifulnara..

thnks.. sungguh comel tol dak nie...
oppppsss!!! Lisapn tomei gak...
klu tgok sekali pandang mmg seiras... hihihi





Wednesday, January 12, 2011

BIcaRa Hati Kembali Menyapa...


:: Hati ::


Nah, ambil la benda ni..

Apa ni?

Ini adalah hati. Hati aku..
Hati kau? HHmm, kenapa kau sudi kasi kat aku?
Sebab kau dah jadi sebahagian dari Aku... Kau lebih dari seorg kawan..

Terima Kasih... ianya bererti. Aku terlalu menghargainya.

Oh yeke? Tapi maaf...

Utk apa?

Sebab, hati itu aku tak beri sepenuhnya.. Cuma sebahagian sahaja..

Maksud kau?

Aku pernah beri hati aku kat orang lain juga. 
Namun aku tak pernah beri kesemuanya. 
Aku takut aku tiada hati untuk diri aku sendiri. 
Mungkin aku takut hati itu tidak akan dijaga dengan sebaik²nya. 
Ianya bukan seperti barangan lain seperti duit, permata dan sebaganya. 
Hati ini penuh mistik, 
ada keajaiban tersendiri.

Mistik?.. 
kelakar bunyinya..

Mungkin kelakar..

Tp itu realitinya.. 
Ia juga berubah mengikut rentak hidup engkau..
 Rentak perasaan orang yang aku beri.. 
Jika dia betul² ikhlas, hati ini akan indah dan bersinar.. 
Tapi, jika dia mempersia²kannya, hati ini akan malap.. 
Mungkin akan terus mati untuknya.. 
Tanya bukan satu benda yang percuma.. 
Hati ini diberi hanya kepada insan yang terpilih sahaja.. 
Insan yang istimewa.. 
Dan kau adalah salah seorang daripada mereka, kerana naluri aku terlalu percayakan kau.

Aku insan terpilih?

Ya, kau yang terpilih.. 
Hati ini sering bertukar² mengikut perasaan orang yang diberikan.. 
Ianya terlalu sensitif.. 
tapi ianya cukup kebal dan kental pada musuh aku. 

"Musuh", ..

mungkin terlalu kejam untuk aku memperkatakan perihal mereka ini.. 
Ianya tak berubah² seperti yang terjadi jika hati ini diberi kepada orang yang istimewa.. 
Hati aku hanya tinggal sebahagian sahaja.. 
Ada orang yang tidak pernah memulangkannya, 
walaupun aku hanya pinjamkan sekejap.. 
Ada yang pulangkan dengan penuh kelukaan.. 
Ada yang sudi berikan sebahagian hatinya pula sebagai ganti.. 

Dan jika kau nak tahu...
setiap hati manusia ada nilai yang tersendiri.. 
Setiapnya terlalu mistik!!.. 
CUma satu sahaja yang kau tidak mengerti.. 
Sekali hati itu terluka,
 kadangkala sukar nak mengubatinya.. 
Ada kalanya, mengambil masa yang lama untuk itu.. 
Dan bila tiba sesuatu yang tidak di ingini, 
mungkin pemilik hati itu akan menyendiri buat seketika.. 
Hati yang diberi ini bukan untuk suka².. 
ianya lahir atas satu kepercayaan.. 
Dari situ, wujudlah kasih sayang.. 
Jika hilang rasa percaya itu.. 
maka sukarlah untuk hati itu kembali indah.





Free Chip Walking ani MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
Related Posts with Thumbnails