Followers

SToRY BeSt IbU..

Tuesday, August 24, 2010

Di Suatu senja...




Salam wat semua kengkawan ibu di alam maya nie..
semoga kalian semua hidup dalam keberkatan 
dan diredhai oleh-Nya senantiasa...
dan berada dibawah satu naungan yang berlandaskan syariat dari-Nya...
Sesungguhnya yang baik itu adalah dariNya
dan yang kurang elok itu datangnya dari hambamu ini yang serba kekurangan..
Semoga hari ini dan mendatang memberi sejuta rahmat buat hambamu ini...
sblm ini ibu ada buat en3 tentang ulat ni...

"Kita meminta kepada Allah agar diberi setangkai bunga yang Indah segar dan bugar...
tetapi kaktus berduri yang kita lihat...
kita meminta seekor kupu-kupu..
Tetapi ulat yang diberikan...
kita kecewa...
Namun selepas itu... rupanya..
Kaktus yang diberikan berbunga cukup indah sekali
dan ulat bulu yang buruk itu menjadi seekor kupu-kupu yang cantik berseri..
Inilah jalan Allah..
Indah pada waktunya..
Dia yang maha mengetahui apa yang terbaik untuk kehidupan kita 
dan bilakah waktu yang sesuai untuk itu ...
Sesungguhnya, Allah tidak pernah menyusahkan bahkan menyenangkan.."...

mengisahkan tentang satu permintaan...
kita sering meminta... dan mengharapkan permintaan kita itu sering ditunaikan...
mmg kadang kiter rasa sedih teramat sangat biler permintaan kita tu x dapat ditunaikan...
tapi kiter mesti lihat pelbagai faktor...
^
^
^
Kenapa?..
 ^
^
^
dan Mengapa?..
~
~
Adakah ia satu keperluan...
@ sekadar berlandaskan kehendak dan desakan naluri yang begitu kuat untuk memilikinya...
arghhhhh.... 
kehendak melebihi daripada kehendak...

Semalam ibu merayau di blog makan...
wat menimba ilmu pengetahuan dalam bidang masakan..
arini ibu merayau ke blog prabihkan duit plak...
duk intai tengok baju anak...
mana ler tau ada yang berkenan dihati...
terus tangkap... then.. mestiler kena kuar duit...
berbeza plak ngan masakan...
ibu timba ilmu.. tanpa perlu kuarkan duit...
mintak permission dari tuan punya blog untuk kongsi menu jer...
dan hasilnyer anak2 ibu semakin sihat dan kuat... amin... alhamdulillah... syukur..
tapikan... beseler bila kita dah berkehendakan sesuatu tu dan yakin akan sesuatu keperluan tersebut...
x salahkan klu ibu berbelanja sikit kan...
Untuk santapan mata ibu jugak...
melihat anak2 ceria di pagi raya...
tapi kena lihat jugak dari kualiti dan hargapun mesti ler berpatutan...
setanding dengan kemampuan ibu...

dan keputusannya ibu maseh lagi tercari2...
coz blum ketemu apa yang dihajati...
bila dah jumpa plak...
x der size ler plak...
sadis tul ler...

rasa2 ibu dah jumper ker baju raya kiter nyeh...
hihihihi...

Last2 ibu dah naik boring duk tgok baju2 yg dipamerkan...
alih2 beralih pulak ke blog masakan...
Ari isnin minggu depan ler jawabnyer...
Ibu dah berpakat dengan Mak Su dan Mak Long...
Kiter ronda2 pasaraya...
perabihkan duit ler!!!!
pastikan jgn berlebeh2 ok...
Esok ibu dah gaji...
dah ler bonus x dapat...
Hampas kelapa tol ler...
duit nak perayaan pun x dapat... 
tahun lepas dapat ler jugak... 
lepas ler jugak 3-4 pasang baju anak2 ibu...
so... tahun nie apa yang ada jela...
mana ler tau ayah dok sponser separuh...
tapi x mengharappun...
klu bg ibu amek jer...
Owang kata rezeki jgn ditolak..
musuh jgn dicari... huhuhu...
Kay Mak Long dan Mak Sue... Jangan luper temujanji kita
pada 30.08.2010 (Isnin) " CUTI TERSELIT"...
dan ari jumaat - aktiviti ibu dan Mak Su nak buat kuih raya ler...
yang order... order jugak...
yang buatpun... buat jugak...
semoga apa yang dijanjikan menjadi...
** Amin .... **
.....ABIS DAAAAA.....


1 comment:

Wife Mr.Em~Ibu Mr.Aqil said...

Selamat bercuti.. Tak per cuti banyak lagi.. :oD


Free Chip Walking ani MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
Related Posts with Thumbnails