Followers

SToRY BeSt IbU..

Tuesday, October 5, 2010

Tengok ler aksi si budak baik nie...


Ibupun pelik ler... 
sossahhhh nak ckp ler...
seringkali serta acapkali terjadi sebegini...
mungkin banyok faktor yang terjadi...
salah satunyer mungkin antara kak long dan Adik 
maksud ibu dari segi umur... terlalu hampir...
x sempat nak rasa kaseh sayang berpanjangan...
dah "terbik" sowang lagi...
... bukan x sayang... cuma kurang kaseh sayang... huhuhuh....

owang x rasa mungkin leh ckp banyok...
itu mungkin pendirian mereka berbeza ngan pendirian ibu...
x pun Ibu kasi change jaga anak ibu dlm sebulan...
baru mereka tau kelasakan mereka...
haaaaa.... baru lepas tu... taubat x mau jaga daaaa...


klu balik dari keje... 
blum lagi kuar kete...
dah x sempat nak turun kete..
trus capai beskal ngan motor..
men kat uar...
dah ler musim ibu menunaikan kewajipan menggantikan pose...
x der sapa nak beri perhatian di luar rumah...
tau... tau... senyap jer...
mula hati ibu x keruan...
ibu sibuk didapur...
melakukan kewajipan yang satu tu ler...
alih2... dgor mereka dua beradik menangis...
penin... penin... nak masakpun x der mood...
x kan ler nak beli kat luar jer...
karang dapat tau OPAH di kampung mahu kudis telinga ibu nie...
pergggghhhhh!!! x bleh tahan....
Alih2... bak kata si tedi "Kadangkala diam itu adalah lebih baik"...
rasa x tahan... pass batton kat Mok Su plak...
Bior dier plok duk jawab...
x bleh tahan!!!!....

pastu selagi x terbenamnyer matahari..
selagi tu ler mereka2 nie duk kat luar...
biler disuruh masuk...
wat tunjuk perasaan!!!...
... kawan2 main2 lagi kat luar ler...

Adoiiii... cayunkkkk ibu...
dah senja ler...
teringat zaman ibu maseh kanak2...
biler mak melarang... tp maseh liat nak masuk umah...
tp still nk main jugak... 
macam2 ler depa2 duk nyakat...
klu main waktu senja.. nanti kena sembunyi ngan antu tetek...
pergghhhh!!! TATOTTTTT!!!...
waktu tu cam percaya jerkkkk... 
kena "kencing" pun percaya jugak...

tapi skang kan dah berjangkit kt anak...
cam penyakit keturunan ler plak!

tapi x leh pkai ler pepatah camgitu...
klu camgitu... atok nenek moyang kiter dolu pun sama jugak ler.. kannnn....
hahhahah.... bukan salah ibu mengandung dek nun oiiiii!!!!....

opsss!!!! didikan x btoi ker!!!
pergghhhhh!!!! sosah nak ckp ler...

 *** kengkawan semua... plzzzz... bg ler petua tuk melembutkn hati anak2...***



2 comments:

cha said...

errr... kita taktau nak bagi petua kak, sebab masas kita kecik2 dulu, serupa je ngan anak akak tu, tapiii cukup time mgm balik rumah la, ada anak sekarang ni masih proses pembesaran :D

arisyanaziq said...

ubatnyer kesabaran je ler... tp yg x laratnyer biler depa2 wat aksi main air kasi manis satu rumah... 2-3 kali duk mop pun maseh melengas2..


Free Chip Walking ani MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
Related Posts with Thumbnails