Followers

SToRY BeSt IbU..

Tuesday, June 22, 2010

kenduri lagi...

alkisah tersebut ler kisah..... Dizaman dolu kala... hahhha... ibu dah start nak wat citer dongeng dah... serabut ler ibu nie... hihihi... arini ibu nak citer kisah balik kampung... huhu... sadis ler ibu x dapet nak balik kg.. abang dgn adik jer balik... mak der buat kenduri untuk adik sikit ler... sempena adik dah dapat keje tetap... dah lamapun dapatnyer... tapi baru dapat nak raikannyer dengan doa selamat... memang menjadi adat mak tuk meraikan setiap kegembiraan anak cucunyer... semoga mendapat keberkatan dan syariat yang berlandaskan nilai2 murni dan ke jalan yang diredhai olehNya... Amin...
So meh ler layan Adik (Mok Su Dina dan Haziq) dengan hasil tangkapannyer... meh... meh...

dapnyer... telan liur teman... 
coz x dapet nak merasa...
 sessi kendara...
mok su yang tengah sibuk membuat persediaan...
persediaan tok juadah makan2... hihihi

Mok Su dan Mak Long yang gedik santai...
hahahha...
chittt... saja nak wat teman akit ati... hihihi
sajer gurau jer tu...
yang pakai tudung itam tu pangkat kakak sedara ler...
muker cam mok su kan!!!... hihihi...
ngan dier ktrg mengadu tatkala pemergian ayah ke Rahmatullah...
Kami adik beradik amat2 menghargainya...
teramat menghargai...

memang mcm nie ler tiap kali wat kenduri...
memang ramai ler...
mesti penuh umah..

oittttt!!!!!...  Pendi !!! ada ekau nyeh...
ko nie dah gemok ler!!!
Biler ler I nak makan nasi minyak ekau nyeh...
sabau jela... duit banyok !!! Hai-O ler katakan?...
kete Cardina lagi tu!!!
entah biler I nak merasakan...

yang pakai baju ijau tu ... abang punyer father in law..
yang sebelahnyer tu yang pakai baju warna kelabu tu ...
bakal ibu punyer bapak mentua x jadi... hahaha..
hihihi... jangan x tau, itu jugak ler yang jadi tuk kadi masa ibu nak nikah...
hihihi... apa nok buek dh x der jodoh...
usah dikenang2...benda yang dah lopeh...
ko nie fendi...
makin demok ler.. hihii...
walaumacamnerpun thanks 4 all pak cik mak cik
coz dengan kehadiran pakcik makcik semua...
kemeriahan suasana majlis lebih terasa...
Amin...
Alhamdulillah suasana begini yang ibu suker...
penuh dengan keakraban...
coz mmg ibu dibesarkan dlm golongan mereka2 nie..
Klu ibu diberi pilihan...
Pasti ibu memilih disana jua...
kerana disitu ler tempat ibu mengenal saudara seislam diwaktu susah dan senang...
walaupun ada jugak selisih faham... tapi dari segi kebajikan amat mereka dititik beratkan...
dan disini (Ipoh) saudara sedarah sedaging (bukan abang dan adik Ibu yer)
yang hanya mengenal waktu senang... 
tanpa mengerti erti kepayahan owang lain.... 
Hidup dikalangan manusia2 seperti nie membuatkan ibu mengenal erti kehidupan sebenar...
dan ibu cuba tuk teroka alam mereka ini... 
Bab kata pepatah
"MASUK KANDANG KAMBING... MENGEMBEK
MASUK KANDANG HARIMAU... MENGAUM..."
Bab Kata IbuAqil:
KLU NAK MASOK UMAH OWANG plz ler... tlg BAGI SALAM...
JANGAN PULAK MENGAUM MACAM MASUK KANDANG HARIMAU...
cam nier ler kehidupan adat resam manusia...
jangan ikut resmi binatang dok main redah jer...
Kesimpulannyer hidup diatas bumi ni, sentiasaler 
berbuat baik sesama manusia...
sebb dose yang Allah x ampunkan adalah dose manusia sesama manusia itu sendiri...
jadi meh ler kiter pikiorrr sendiri...

* SEKIAN*

1 comment:

Wife Mr.Em ~ Ibu Mr.Aqil said...

sonoknyer kampung k.yati.. teringat zaman masa kampung n9 ina dulu.. masa arwan wan ngn tok ada lg.. sebijik mcm suasana ni waktu kenduri.. tp semua tggl kenangan sbb anak cucu dier x ada yg teruskan tradisi.. sedey...


Free Chip Walking ani MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
Related Posts with Thumbnails