Followers

SToRY BeSt IbU..

Thursday, June 24, 2010

maseh lagi dengan agenda

Maseh lagi dengan agenda yang sama... 
Iniler yang membuatkan ibu sakit perut...
dan membuatkan ibu terpaksa batalkan hajat tuk berpose penuh...
dan minggu ni just 1 ari jer ibu leh wat...
masuk hari ke-2 terus x bleh... 
ini kerana penangan benda alah nie...
makan2 nie ibu wat ari isnin malam..
lopas berbuka ari isnin tu ler...
hajat ati nak berpose direct ler...
Hancus harapan...


Lama x buat menu nie... ibu masukkan sekali ngan kulitnyer.. 
kasi racit ler... x halus sangat ler... bese2 jer...
Petai nie Mak Long yang bagi...
Depa duk panjat pokok petai kat kat kampung...
Uhhhh!!! dah ruper Tarzan!!! Hahahaha....
Hihihihi... Ibu pulak sodap jer masuk perut....
Tanpa susah payah!!!... Apa2pn mmg sodap GILER...
Aarrrgggghhhh!!!!...
Membuatkan ibu semakin x sabo nak pulang ke kampung
tempat ibu dibesarkan...
Walaupun pd Kad Pengenalan ibu tertera 08 ditengah2nyer... 
mmg sahih owang Perak... Tempat tumpahnyer darah ibuku...
Namun tempat jatuh lagikan dikenang..
inikan pula tempat kita menumpang kasih 
Kaseh ibu disana...
Disini ibu terasa TERAMAT asing sekali...
Ibu suker dengor citer kluarga mentua kengkawan ibu 
melayan dan dilayan sebagai kluarga mereka...
Tapi Ibu lain sekali terlalu berbeza...
Maksud ibu, bukan ibu nak mereka layan ibu mcm raja...
Tapi... Adakah ibu terlalu ingin kesempurnaan?...
x... bukan sama sekali...
Itu bukan ibu...
Ibu dah terbiasa hidup dengan kehidupan bermasyarakat...
Tapi biler ibu terjerat dengan golongan2 mereka nie...
Ibu terasa TERASING sesangat...
Ini bukan dunia Ibu!!!....
Jadi cam kejutan BUDAYA plak...
Malah turut dirasa leh ibu dan kuarga ibu biler wat kunjung mengunjung...
mungkin owang kata ibu nie terlalu suker memburuk2kn keadaan...
Namun apa yang ibu nak katakan disini...
Owang leh beri apapn pendapat mengenainyer tapi...
hakikat kebenarannya ibu yang tanggung...
mungkin naseb mereka baik coz dikurniakan insan berhati mulia...
dan x merasa apa yang ibu rasai...
seandainyer mereka diberi pilihan...
pasti mereka juga x moh berada ditempat seperti ibu..
mungkin ini juga jawapannyer disebalik mimpi2 ibu tatkala selepas 
Sembahyang Istikarah 7 tahun lalu...
sebelum ibu di nikahkan...
Dan ibu telah iringi mimpi2 tersebut dengan sembahyang hajat...
semoga pelihara diri ibu serta berikn kekuatan tok ibu teruskan
impian ibu tue... 
semoga jodoh antara kami kekal bahagia 
hingga ke akhir hayat...
Pelihara diri tu termasukler kuncikan mulut tu dari sebarang kata2 yang bakal 
mengundang bencana yang bisa tergugat hati mana2 pihak...
Uhhh... Beratnyer hati Ibu nak terima...
Namun Ibu perlu redha...
Kerna hanya "Dia" yang mengetahui dan berhak menilai...
Apapun semoga IMPIAN terlaksana hingga ke akhir hayat... Amin... 
Doa2 yang baik saja diterima oleh-Nya..
So.. berdoa dan berserah sajer kepadaNya...
Nescaya "Nur" yang ingin kita miliki kan kekal milik kita...
Kuasa tuhan melebihi dari segala2nya...
mengalahkan segala kekuatan "Ilmu" dari yang halus mahupun kasar...

* Sekian *


1 comment:

Wife Mr.Em ~ Ibu Mr.Aqil said...

sabar erkkkk ina ada.. x penah asingkan k.yati.. meh manja2 ngn ina.. bila nak ina buat kunjungan kat umah k.yati nih??? huhuhuhu nak nasi lomak....


Free Chip Walking ani MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
Related Posts with Thumbnails