Followers

SToRY BeSt IbU..

Wednesday, June 23, 2010

TERBINANYER BENDA ALAH NIE...

Hahahha... kepulangan abang dan family kekampung telah direncana... 
memang dah penuh dan padat kat minda my mom...
Uhhhh " per nak wat?"...  "wat tu?"... "Wat Nie?.... Bla.. Bla...Bla...
hahhaha... meh kiter layan lagi gambo nie... 
Nieler tempat ibu dibesarkan... 
dengan hasil dari ladang kami membesar...
tanpa mengenal erti penat dan lelah...
biler ditanya kepada semua penduduk felda dahulu dan sekarang?...
Pasti jawapannyer ... banyok bezanyer... terlalu banyak...
dahulu... mmg terukler... bukan macam sekarang nie...
main petik terus datang ... hihihi...
tapi kena usaha ler jugak baru ler rezeki tu datang bergolek...
dolu umah ibu x macam nie... 
semua papan... beseler umah felda...
 klu x silap ibu masa ibu merantau disini umur ibu baru menjangkau 2 tahun..
Abang ibu 4 tahun... mmg masih kecik...
tapi berkat kesabaran para peneroka2 yang berhijrah dari pelbagai negeri
Ke Keratong nie... dan hasilnyer sekarang memang berbaloi...
keringat mereka selama 25 tahun menampakkan hasilnyer...
dan pokokpun dah tebang... skang duk tunggu hasil tuaian...
dan my mom ibu maseh menerima duit sara hidup dari Felda ler...
Coz pokok baru di tanam...
hahhah... kay... klu ibu nak citer.. mmg panjang...
tapi ibu riso ler plak kengkawan ibu buhsan plak baca pepanjang plak...
tapi ibu akan berciter jgak satu ari nanti...
tapi ibu nak kumpul gambo2 dulu baru leh buka citer...

Opsss... x aciler... Naper nama my mom & abng jer ada nie!!!...
x leh jadi nie!!! INI X ADIL!!!
hahhah.... jangan salah anggapan kay...
ibu saja nak melawak jer... 
memang secara automatik sekiranya ayah meninggal ...
namanyer akan terus turun ke Anak SULONG...
Banner ni abang ibu yang kena bina... hahha... 
simple jer ...
sebb asyik ujan jer...
mmg xde pilihan ler... 
cian opah...

Abang long nie... suker m'interpren ler...
mmg suker b'gambo...
Kay sekian saja tok arini....
* ABIS LER * 
..Sekian Dolu TOk AriNi..
.... Bye ....

1 comment:

Wife Mr.Em ~ Ibu Mr.Aqil said...

terima kasih kpd Kerajaan Malaysia krn bagi pluang & kmudahan utk org melayu kita meneroka tanah felda.. owang felda skrg dah semakin maju.. semua hasil penat lelah owang yg terdahulu..


Free Chip Walking ani MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
Related Posts with Thumbnails