Followers

SToRY BeSt IbU..

Monday, July 26, 2010

citer berkenaan hati...

Entah kenapa hati ibu malam nie dipagut pilu... sedih... rasa macam dipergunakan... dipergunakan untuk memuaskan ati orang lain... sayu rasanyer... x tau nak dibayangkan macammana... tertiber naluri kecil ibu memperkatakan begitu... kenapa harus wujud perasaan begini... Ibu sendiri x pasti... Kenapa tetiber ia menjelma menyesakkan urat saraf ibu... sedaya upaya ibu cuba untuk menghalau ia dari bermaharajalela di seluruh pelusok minda ibu... namun ia tetap menghadirkan diri jua... tanpa ibu pinta... 

Ya Allah ya tuhanku... berikan hambamu ini kekuatan untuk terus meneruskan perjuanganku ini hingga pengakhiran episod... OPsss... mungkin kengkawan ibu di alam maya nie tertanya2 kenapa jiwa ibu dipagut pilu dan sedihkan... Entahler... sukar tok ibu menerangkan segalanya... tiada ayat mampu ibu luahkan diketika ini...

Apa yang pasti, ibu rasakan diri ibu nie hanya dipergunakan... dipergunakan sekadar sebagai alat untuk mereka melampiaskan segala kerumitan mereka... tanpa mereka memikirkan hati dan perasaan ibu yang merobek pilu dan sendu... Ibu x perlukan pingat yang gah atau Anugerah Perkhidmatan Cemerlang... cuma ibu hanya perlukan sekadar hargai setiap apa yang ibu lakukan... itu saja... jangan duk jaja mcm2 citer.. sedangkan ia memerlukan khidmat bakti ibu... salahkah ibu????...

Pernah dolu... ibu sering dilontarkan dengan perkataan begini... "Yatie awak nie akak tengok dah macam Mak Hang jer?... Semua keje hang nak kene buat??"... "Ko nie jangan duk ikut sangat depa2 tu??"...  Masalahnyer klu ibu x buat?.. Saper nak buat!!!... mereka tahu x mereka sekarang saja nak memperkotak katikkan jiwa ibu... kengkadang hati ibu nie boleh lembut dengan siraman air yang mereka siram... tp mereka tahu x hati ibu ni??... meraung!!! pedih!!! Luka!!! Bagai disayat pedih...batin ibu terlalu terseksa... pilu mengenangkan nasib diri nie... "LA TAHZAN WAHAI WAN NOR HAYATI"


Walaumacamnapun ibu cukup berterima kasih kepada IbuAqil dan UmiAniq&Adib kerana kesudian mereka membantu meringankan beban ibu... mereka cukup memahami diri ibu disaat begini... sanggup menadahkan telinga mereka setiapkali ada sajer yang menyesakkan minda ibu...  terima kasih juga kepada mereka kerana sudi meminjamkan telinga mereka untuk ibu... Terima kasih... sayang U all...


mereka sering kali berada disisi ibu...
menadah apa yang patut ditadah...

Sentiasa menyelek dicelah2 ibu...
Namun... ibu happy... 
kerana ibu pasti merindui mereka suatu ketika nanti...


Sepadankan kami semua...
waktu mengandung bersama...
ITULAH KAMI...

I LOVE U ALL...
forever & Ever....

3 comments:

Wife Mr.Em ~ Ibu Mr.Aqil said...

TOUCHING!!!! Tapi kak yati dalam touching2 ina ni, ina ada soalan sikit.. Ermmmm nak tak nak kena jawab ni.. WAJIB JAWAB!!!!!
Soalannya: Kenapa ina tengok kan... Ermmmmmmm Jangan marah tau kalo ina tanya.. JANJI!!!! Jangan melatah.... KENAPA INA TENGOK... MAKIN LAMA SI IBU AQIL TU MAKIN LAWA SIOTTTTTTTTT!!!!!!!! Kahkahkahkahkah Ina tau mesti kak yatie baca komen ni sambil nak muntah tapi masih boleh senyum2 kambeng lagi kan.. kan!! kan??

Huhuhuhuhu Sis, dalam idup ni yg baik2 memang selalu di uji.. Ujian akan datang dlm macam2 gaya & cara.. Dia akan terus datang dan datang dan datang.. Dia tak akan pernah pergi dari kita.. Sebab DIA tahu.. Kita hambaNYA yg tabah setiap kali diuji.. Kita kata kita tak mampu.. Sebenarnya kita sendiri tak tahu setakat mana kemampuan kita.. I'm always with u sis.. Dari u ada anak.. Sampai skrg u dah jadi emak kpd 2 org anak.. Dr i anak DARA.. Sampai sekarang i dah ada anak teruna sowang.. Alway's with u.. Biar owang nak kata apa.. Janji kita tahu keikhlasan kita.. Bukan mereka yg BERHAK MENILAI.. Sebab penilaian mereka setakat di DUNIA saja.. ;op chill out bebeh.. nak pinjam telinga i yg tak berapa nak dengar ni ke??? ;op amik lerrrrrr huhu ~jangan bagi ibuAqil mula membebel.. inilah padahnya...~ PADAN MUKA.. Blom ckp depan2 lagi ni.. ;op

arisyanaziq said...

hahhha... itula yg mmbuatkan hidup ibu sentiasa happy dan happy... kerana ibu tau maseh ada yng sudi mendengar dn apa sahaja... itu ler mak dah pesan walau apapun cabaran... kita kena tangganinyer jugak... kerana cabaran yg sebegitu membuatkan kita lebih berpengalaman dalam menilai sesuatu dan membuat pembandingan antara kaca dan permata... dan berlian yang berkilauan itu x semestinya baik kualitinya... betoi x...

Wife Mr.Em ~ Ibu Mr.Aqil said...

Yer betoi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kalo emas bleh gadai.. Harga emas mahal ooooo...


Free Chip Walking ani MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
Related Posts with Thumbnails