Followers

SToRY BeSt IbU..

Monday, March 15, 2010

Catatan Geram Utk Arini...

Aku benci btoi...klu ada org bertanya...
dan menyentuh persoalan anak...
Nak kata aku Mandul!!!! Tidak....
PersoalanNyer aku dh memiliki apa yang aku nak...
Aku bukan tamak untuk memiliki...cukupla sekadar 2 pasang merpati harapanku...
Bukan Aku xnk wat penambahan untuk masa dan ketika ini...
Memandangkan dengan keadaan ekonomi sekarang ...
aku rasa, aku x mampu untuk memberi yg terbaik...
dengan kos hidup yang semakin hari semakin mencabar kewibawaan aku sebagai seorang ibu...
Klu boleh aku nak yang terbaik untuk keluarga...
x kire dari segi apapun...dari segi makan pakai...dari segi pelajaran...
susu...pampers...aku nak yang terbaik...
Bior aku tidak tukar baju...tp tidak pada anak2 aku...
aku nak lihat mereka sempurna dipandangan mataku...
bukan untuk tatapan umum...Ulang sekali...Untuk pandangan mataku!!!!...
Sebab aku yang nak ngadapnye setiap ari...
walaupun ternampak kekurangan...tp aku mahu kesempurnaan...
Itula naluri seorang ibu...
Memang dari segi kesihatan, aku mampu...
tp dari segi ekonomi...aku x mampu untuk mengalah...
buat kawan2 yang terbaca nukilan nie...
aku mintak maaf beribu kemaafan..
Sebab aku rasa, dah berbuih mulut aku menyatakan pada kalian...
Tp..masih tidak menampakkan cambah2 kefahaman...
bukan tidak faham...tp mungkin dh xde idea lain lagi untuk btanya...
mungkin juga, rasa...soalan itu yg bagus utk mjadi santapan perbincangan...
Menghangatkan lagi halwa terlingaku untuk mendengar...
Dimana pada mereka begitu enak melontarkan intonasi...

SO pada blog aku nie...aku meluahkan isi hati ku...
biar aku menulis, walaupun ianya x boleh bercakap ...tp aku puas...
Dalam erti kata kepuasan yang x dapat ku gambar daripada meluahkan kata2...


p/s utk diri sendiri jgk...
untuk merealisasikan impian dan harapan...x semudah perkataan ABC...
mudah untuk menuturkan..merangka...yang pasti jgn jadikan diri kita
sebagai alat @ mesin yang hanya untuk memuaskan hati org...
dan akhirnya kita yang kecundang...
kita sebagai manusia yang mencoraknyer...
Seandainyer itu yang kita pilih maka itula hakikatnyer...

2 comments:

arisyanaziq said...

untuk merealisasikan impian dan harapan...
x semudah perkataan ABC...mudah untuk menuturkan..merangka...
yang pasti jgn jadikan diri kita sebagai alat @ mesin yang akhirnya kita yang kecundang...

Wife Mr.Em~Ibu Mr.Aqil said...

btul btul btul.. ina sokong 150%.. biar apa org nak ckp sbb kita je tau diri kita sebenar.. sbb ORANG TAK KAN BERHENTI BERCKP.. itulah manusia.. sok, dah keluar dr pjbt ni.. tak bnyk dh mulut org nk brckp.. kena hadap keadaan situasi baru plak.. yg entah apa2 lg soalan diorg.. sbbnya, diorg masih blum memahami dan kdang2 tak nak cuba memahami.. persetan kan semua tu.. bkn dpa bg kita makan pun.. huhuhu


Free Chip Walking ani MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
Related Posts with Thumbnails