Followers

SToRY BeSt IbU..

Tuesday, March 23, 2010

Coretanku...

arini terlalu banyak yang ingin aku ceritakan untuk entry kali ni...
macam2 nk aku luahkan...sedih...terkilan...sayang...
seringkali itu yang kerap menjamu dan menjadi santapan dalam episode kebahagiaan milik aku...
terlalu sukar untuk aku luahkan pada manusia2...
biarla aku simpan di tinta bisu ini...
semoga menjadi penawar kepedihan hatiku ini...
Ohhh...Sukar untuk dimegertikan...kepayahan...

Tajuk yang terdapat di Mingguan Wanita minggu ini,
begitu mencuit rasa hati aku kali ini...
yang bertajuk SUAMI GILA HOBI SANGGUP KETEPIKAN ISTERI...
"Hobi pasangan kalau dikongsi bersama boleh mengeratkan
hubungan namun kalau sudah terlampau meminatinya,
tidak mustahil boleh menjejaskan keharmonian rumah tangga.
Apa tidaknya kalau asyik dengan hobinya sahaja..
sudah pasti ada yang terasa diri diabaikan...
Hobi sang suami yang ibarat cinta kedua menyebabkan anak dan isteri diketepikan..."

Abang...kekadang aku terkeliru dalam meneroka bahtera kebahagiaan...
kekadang Perubahanmu itu, menjadikan aku bingung...
tertanya pada diri sendiri...
dan akhirnya diriku yang menjawab segala persoalanku...
Sudah pudarkah sinar kasih sayangmu terhadapku..
Sudah lenyapkah rindu2 yang bersulam bibit2 cinta di matamu...
Arghhh...Permainan hati...Terlalu simbolik...pergi!!! Pergi!!!..aku x suker kau mganggu hidupku...

Abang... Mungkin tuntutan kejemu yang saban hari menuntut sedikit kesabaran dari ku..
Aku tahu...sudah tuntutan kerjamu begitu...
tambahan pula kau tpaksa mgajar org baru...
yang x tau apa2..bekerja dibawahmu...
dimana kau terpaksa melakukan sndiri keje yang sepatutnya mereka lakukan...
kerana ia msti mengambil masa yang agak lama untuk mereka menyesuaikan diri...
sehingga malam menyengah tiber baru ko smpai kerumah...
hati isteri mana yang bisa teguh pendiriannya..
melihat perubahan sikap sang suami..
terlalu berbeda dari seblumnya...
kekadang aku memberontak dalam diam...
Arghhh...ya Allah ya tuhanku...jauhkanla dari perasaan2 halus yang mengusik jiwa ini...
jauhkanla aku daripada prasangka buruk...
uhhh...oh...tuhan...aku x sanggup bermain dengan permainan jiwa ini...
mmbuatkan hatiku sayu...sepi...x keruan...
abang...kenapa? Adakah kau terlalu bosan dgn karenahku dan anak2...
Ohhh...anak2..kaula pelengkap kebahagiaan ibu...
pengisi setiap ruang2 kosongku...
menyemarakkan lagi keriuhan sepiku...
namun...menuntut sedikit kesabaran...
dalam menjalani hari2 yang begitu sukar...
dengan perangai kalian yang sentiasa mencabar kewibawaan ibu...

No comments:


Free Chip Walking ani MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
Related Posts with Thumbnails