Followers

SToRY BeSt IbU..

Wednesday, March 24, 2010

aL- kESaH sEbUAH ceRItER haZiQ...

UHHH...BESONYER BOTOL SUSU...ABISKAN!!!!

MUKER YANG SAYU...TP PENUH KELINCAHAN...


OOohhh...Anakku HaziQ....
Mesti Kengkawan Tertanya-tanya kenapa asyik kisah
dina jer yang inginku paparkan...
hihihi...Jangan salah faham...
haziq tetap permata hatiku jua...
smlm...jiwa keibuanku tersentuh...
dengan perilakunya yang ingin dibelai..

sambil aku memanggil namanyer...seperti selalu...
"Haziq...Haziq...kenapa?..ni..."
dengan manja...haziq mendakapku..memanggil ..."Ibu.....Ibu...."
alahai manjanyer anak lelakiku itu...
Ari cuti aritu...abis satu rumah dier conteng ngan colour...
abis berceloreng kat umah...adoyai...kat ruang tamu lak tu...
buatla anakku...nak wat camner...dah mmg susah nak dikawal...
biorla...tggu
dah beso sikit baru ibu cat balik...
wat masa ni...biarkan mereka2 menyonteng ...
mengeluarkan segala idea2 bernas kat dinding tu...
aduyai....x kuasa mak nyah!!!!...
hahha...berbalik pada cerita tadi...
dah berapa malam haziq tido inginkan aku disisinya...
memanggil2 aku diwaktu kebeningan malam yang sunyi...
inginkan susu...dan tangan aku mesti ada melekap di badannyer...
yang peliknya setiap kali terlepas dari dakapannya...
sudah pasti dier akan terjaga...

huh!!!...aura seorang ibu...cukup kuat...
semalam...haziq bangun awal...
melihat kakaknyer memasukkan beg kedalam kete...
dierpun sibuk2 mengangkat begnya...
Alahai kesiannyer aku tengok ...
Nak x nak aku kena bawak jgk...
aku bukan x nak hantar kerumah opahnyer...
ada bibit2 kerisauan...
takut mganggu tido opahnyer yang sedang enak dibuai mimpi yang panjang...
di pagi hari...hihihii...kengkawan2 yang memahami...
faham2 sendiri sudah ler...hihihi...

Aku masih ingat lagi...pada hari isnin (22/03/2010) baru2 ini..
aku tinggalkan haziq bersama ayahnyer...

seperti kebiasaan ayahnyer yg akan membawa haziq ker rumah opah...
pada hari tu aku terpaksa ambik cuti ,
sebab anak kakak ipar demam, plus sakit gigi...
aku seperti biasa jugakla...seperti hari2 aku terpaksa menemani dina kesekolah..
aku akan tggu sehingga habis waktu persekolahan...
agak mustahilla aku nak balik kerumah...
kerana perjalanan utk smpai kerumah mngambil masa yg agak lama...
dan terpaksa pulak pergi balik....
jadi niat nie x pernah singgah di kotak fikiran...
bila dihitung masa + wang ringgit + minyak....
uhhhh...
x payahla berangan...
buang masa!!!!...

selepas mengambil dina,
akupn memulakan perjalanan utk pulang kerumah...
sesampainyer dirumah aku dapati....
pintu pagar x bermangga..
seperti waktu peninggalan aku pai tadi...
aku lihat lagi...ada motor..fuhhhhh!!!! berangin aku...
dalam ati aku apa lagi!!!..." dah tahu nak cuti bukannyer nak bagi tau..."
" x payahla aku nak ambik EL (Emergency Leave)...
x la susah aku nak mencipta dan mereka ayat utk dipersembahkan pada pegawai aku..argggghhhh....
sabo yatie...sabo...cntrol beb...
aku buka pintu..nak tau tak apa yang terjadi!!!!...
dengan keadaan bilik yang x berkemas...
arggghhhhh!!!!! TENSION..!!!!!!...
Wajah anak lelaki aku "Haziq" yang kusut...
x mandi dari pagi...
dapat ku kesan dari pakaiannyer yang aku pakai sebelum tido malamnya...
Atiku mula membuak kepanasan...
dhla tension td x ilang...
melihatkan anakku yang x mandi...
mmbuatkan atiku mendidih...
Cian btoi anak ibu...
mulala syaitan datang tanpa ku pinta...
sentiasa mencari kelemahan mangsanya...
akupun mula berfikir dalam kepanasan yang masih berbaki...
"macammanala anak ibu sekiranya...
ibu tiada lagi di dunia ini...
Siapa yang nak melihat mereka..." sayu tetiba mendatang...
Nak harapkan kluarga dipihak suamiku...entahla...
Aku x mharap belas mereka...
cukupla simbahan luka yang mereka curah padaku...
Tetapku simpan menjadi azimat dihari mendatang...

melihatkan keadaan anakku haziq...difikiranku...
mesti anakku kelaparan...akupun memulakan operasi memasak..
selesai siap memasak...akupun menyuapnyer makan...
Ya Allah ...lapor anak aku nie...sedih datang lagi...


Ya...Allah tabahkan hati hambamu ini...yang serba kekurangan...
yang serba kedaifan... Jauhkanla aku dari bersifat busuk ati...sakit ati..
yang akan memusnahkan diriku... tabahkan hati hambamu ini menerima segala dugaan ini...

buat anakku haziq...inilah coretan ibu tatkala kau berusia 2 tahun...opsss...
1 tahun 10 bulan 2 minggu 1 hari...

yezaaaa... 1 bulan 1 minggu lebih lagi...untuk preparation birthday anakku...hihih...

No comments:


Free Chip Walking ani MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
Related Posts with Thumbnails