Followers

SToRY BeSt IbU..

Wednesday, March 10, 2010

catatan untuk hari ini...

hahhaa...aku dah x bleh nk tinggal blogla plak...tgh cbuk mencantekkn blog aku nie...
biasala...sape lagi tok guru aku nie...lain mak bapak akula...ala saper la lagi (ina)..
hihihi...mekacih ina...jasamu ku kenang...byk lagi nk kutip ni...

arini aku cukup malas nk tgok fail2 nie...hahhah...demand nmpak!!!! huhuhu..
besela...klu 'min alif lam ha' dh menguasai diri...susahla cikit dek non oiiii!!!! ...
tambahan pula skrg dah ada hobi baru..khiikkkk....
semua games dh x layan dah...asyik nak kutip pengalaman dan idea2 baru...hihihi...
semalam aku kutip serba sedikit mengenai kisah penyakit thalassaemia...
Terima kaseh kat en. Zainal Abidin...kerana sudi bersama2 saya membantu
masalah saya ni...hihihi... walaupun sekarang tidak kena pada diri saya...
perjalanan kita nie masih panjang lagi...mana tau...tuk...tak...tuk...tak...
ada kena mengena dgn kluarga saya...jadi ilmu yang dh dikutip tu leh saya guna pakai...
btoi tak... org kata, x rugi menuntut ilmu...
tambahan pula ilmu yang baru untuk kita pelajari...hihihi...
wat ina...
sabar dan teruskan perjuanganmu sehingga ke titisan darah yang terakhir...
dalam melayari setiap perjuanganmu yang penuh ranjau dan onak berduri...
Redhakanla setiap sesuatu yg terjadi itu...
kerna hanya iaNya mampu memberi jawapan yang benar2 pasti...

IIssyyykkk....budak ina ni...
pantang di petik suiz bercakapnyer ni... panjang berjelala kuarnya...
nak cari suiz stoppun susah...uhhhh... abis idea aku nk mengarang...hahhaha...
tu dia nk wat per plak tu...japp...nak intai...iisssyyyy....shuiiiittttt....
Hahahha...tgh nak mencuri idea dari blog org...wakkakak...
aku pun samer jgk...hahahha...dierla ngajor aku...
aku yg sesuci bening salju ni telah ternoda!!! Ohhh!!! tidak...????!!!!!!!!...

awatla bising sgt suasana pjbat nie...besela...org lama kat pjbt nie...
kiter org2 yang masih dianggap mentah nie...besela wat...watla keje...hahahha...
bukan wat keje!!!!... mnghasilkan blog for entry today...

ni aku malas nak petik suiz berckp ina nie...fuhhhh....lega....
ada tanda2 nk bhnti... leh aku mjalankan tugasan aku....
apa yang dari td dier duk klebek tu...ohhhh....tgh berchat dgn hubby...
x pe... leh tenang sikit...hahahha...jgn mare ina...

aku pelikla kenapa sejak kebelakangan ini pjbt nie dah jd uper aper jer?..
dh x se happy dolu..dolu...
zaman2 kak mun...kak ani...kak zawyah...CC sarena...sronok waktu tu...
walaupun penat, tp still happy...tiada ketegangan ...tension...
lagi sebulan genap 6 tahun perkhidmatan aku dengan PDRM...
macam2 suker duker aku kat sini...
segalanyer bermuler disini...

fuhhh...awat mek ton tu...nyok..nyet...nyok nyet...mulut dier dari tadi...ichhhh...
mek ton cover sikit daaa!!! kang semakin cepat nmpak tuernyer....huhuhu...
x lama lagi dierpun akan berhijrah ke Melaka...(jadi ker x jadi ni!!!) sabola mek ton...
setiap apa yang berlaku itu ada lumrah kehidupan...ada pasang surutnyer...
ada waktu senang...ada waktu susah...macam2la...

hihihi...bulan nie...ada bakal pengantin baru!!!...siapa lagi ...jen...je...jeng!!!..
Ohhhh!!!! tidak!!!!!!..saper ke lagi la Razila Hanim..la...
yang bakal melenyapkan zaman bujangnyer kealam yang baru (rumah tangga)...
Sorry anim, coz kak yati x dapat nk menghadiri majlis yang akan berlangsung dikampungnyer (kelantan)...jauh bangat sihhhh!!!!!.. Ongkosnyer agak kureng...besela bulan nie gaji awei sgt daa... harini dier nmpaknyer macam sibuk jer...hihihi...wat2 cbukla tu...hahahha...jgn mare...huhuh...dh nmpak makin berseri tu...ari jumaat ni, dier akan disatukan dengan sikekaseh hati....uhhhh...
~ S.E.L.A.M.A.T P.E.N.G.A.N.T.I.N B.A.R.U F.O.R U~

apa lagi nyehhhh...nak citer...opps...hampir terluperla plak kat anak ibu yang sulong...
arini dina dh semakin matang...xde nangis2 lagi... selalunyer...dier x suker nak pi umah mak long pagi2 sblm pi sekolah, sbb dier tgok mak longnyer sedap melayan mimpi lagi....kak ngahpun samer....aritu dina ngadu...dier kata abang long selalu ckap kiter bodoh ibu?.. sebagai seorang ibu, aku menjawab...biarla abang long ckap macam tu...along balasla balik, ckp x bek tau ckp macam tu...tuhan marah tau.... kak long tunjukkan dari sekarang... along mesti rajin blaja..buktikan kak long mampu meraih kejayaan.... anak ibu budak yang baikkan... kayyyy.... kan opah cakap nk beli kan dina beskal besar yg baru...kak long kena rajin sekolah...jd budak yang baik, pandai dn bijak sana...bantu ayah dan ibu... ibu dn ayah mengharapkan harapan yang tinggi untuk melihat anak ibu berjaya dunia dn akhirat...
kekadang aku kesian tgok dina bila kepenatan, mlm tadi tido cukup lena...mana xnyer...
seawal 6.20 pagi dh dikejutkan untuk kesekolah... kejam ker aku nihhh!!! sebenornya anakku..., ibu nak membentuk dirimu mjadi insan yang boleh berdikari ...berdiri diatas kaki sendiri...
kerna zamanmu kelak akan lebih mencabar... jangan terlalu mengharap bantuan dari org...sekali dua mungkin org akan terima, biler dah selalu mngharapkan bantuan org...pasti ada mulut2 yang kurang enak kedengaran...oleh itu berusahala untuk menyakin diri sendiri seblum menyakinkan org lain...btoi tak anak ibu??.... sronok ibu tgok anak ibu dah pandai baca doa makan, doa pagi.... dan macam2 perkataan lain... sejuknyer ati ibu....

haziq...uhh...x ketinggalan anak ibu yang nakal ni...suker nyakat kakak dier nie, pantang tgok kakak longnyer tgah duduk relax...ada jer dier menerkang....kakak longnyer mmg cpat rimas..sebenornyer dier lagi riso takut adik gigit dan cubit dier... mlm tadi, haziq batuk muntah lagi...susupun dh kurang..x nk minum... lambat btoi haziq nk sembuh kali ni...riso jgk letak kt umah mak mentua...sbb air kat sana x berapa elok...aritu mak langnyer demam sampai x bangun sbb air doc tu ckp...kata merekala...hihihii...harini haziq pi dgn ayahla...besela ank ayah!!..klu ditanya mesti anak ayah jer jawapannyer... cian ibu tau... ibu yang selalu byk masa dgn nyer...leh nama ayah jer duk naik... waktu ayah bersama anak...leh dikire dgn jari...hihihi..ayah jgn mare tau...ibu geram dengan ayah nie...asyik memancing jer klu ada waktu lapang...ptutnyer waktu ari cuti...ari bersama family...bukan bersama batang pancing!!!...itu dh kire menduakan ayang tau...fuhhhh...sadisnyer....aku ingat lagi, masa tu aku mmg tgh temper...aku suh abang ambik anak...aku mmg penat sgt...dah sampai umah lmbat...besela dina klu dh lewat ambik dier mmg xnk balik...ayah leh wat x reti jer...boleh plak dier pi pancing... aku apa lagi terus start kete...tekan minyak...pasang lagu kuat2...geram btoi...ari kejepun nk pi pancing...smpai jer umah lepas ambik anak, aku tgok still pi jgk dgn kengkawan2nyer...aku apa lagi ambik batang pancing yg ada 3 lagi kat dalam bilik stor tu...aku campak sekuat ati kat luar...padan muker ayah...ati aku puas!!!!...Puas!!!tp sebenonye aku sedih sangat...kenapa iman aku senipis ini...aku istighfar bayk2...mlm tu, tido ku btemankan air mata....begitu mudah airmata ku tumpah...fuhhhh...lepas dh berapa aritu, baru dier ngadu, kata batang pancing ayah dh patah, ibu wat patah... hahahha...padan muker...tp adala plak org mengantikan yang baru...uhhhh...ada jer... sorry ayah...adan muker lain kali wat lagi... kiter sama2 penat...pegi keje...

Keyla untuk waktu ini.... nk gie tgok apa yg terbaru ina update utk blognyer...nak tgok tanaman dan cafe...

No comments:


Free Chip Walking ani MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
Related Posts with Thumbnails