Followers

SToRY BeSt IbU..

Tuesday, April 27, 2010

ALKISAH SEDIH LAGI....

Lewat petang tadi ibu dikejutkan dengan satu panggilan telefon... Ibu tertanya2 jugak siapakah gerangannyer... sebab x save no handponenyer... Ibu dengar sayup2 suaranyer menahan perasaan sebak. Slow sekali suaranyer... Ibu x puas ati, Ibu tanya lagi siapakah gerangannyer... Upernyer Jiran ibu dikampung (Keratong, Pahang) menelefon ibu... Tetiber ibu terus teringatkan emak ibu... kenapa dengan emak... Dalam keadaan tertanya2 tu ibu maseh boleh berfikir lagi... Ada sesuatu yang buruk terjadi pada emak kat Kampung ker? Setahu ibu, pagi tadi ibu dah menelefon emak dikampung... Dalam keadaan ibu penuh dengan tanda tanya... pak cik tu bertanya samada anaknyer ( kawan ibu ler... Dier duduk kat dengan umah ibu kat Pengkalan ni) menelefon ibu atau tidak??...

Pak Cik Rahim : Intan (Anak Pak Cik Rahim) Ada call Ti x?

Ibu : x de pun ... (Still berfikiran yang x enak)


Pak Cik Rahim : Btoi dier x call Ti ker?
Ibu : mmg x de... mungkin kredit x de kot? Kenapa?


Pak Cik Rahim : Fadhil ... (Fadhil adalah menantu Pak ciK Rahim)

Ibu : Kenapa dengan Fadhil...


Pak Cik Rahim : besi Masuk dalam Hidung terus tembus otak sampai keluar...
Ibu : Astaghfirullah Hal Azim... Betoi ker nie!!!!... Fadhil ada kat mana sekarang nie? Intan camner? Anak2 saper jaga? (Mak aihhh macam peluru berpandu ibu lontarkan....)kesian cik Rahim dalam keadaan sebak masih mampu menjawab soalan ibu...

Pak Cik Rahim : Fadhil ada kat spital Ipoh.. semua da kat sana...Ti Tolong Cik Rahim...Pi tgok Intan... Dier x de sesaper kat sana (Ipoh)....

Ibu : "Luluh ati ibu mdengar suara yang kuar dari mulut seorang ayah yang teramat jauh dari anaknya"... Tanpa banyak soalan... Ibu pun jawab.. x pe cik Rahim... Ti terus pi sana, nanti ti call Intan terus... sabo nyeh cik rahim... Jangan riso... insyaallah xde perkara buruk berlaku...

selesai saja... Ibu terus call abang (Abang btoi... satu mak satu bapak...) Naseb baik abang ada kat umah.. Abang terkejut lantas menyuruh ibu mgambilnyer dirumah... Tapi Ibu x ambikpun ... huhuhu... Umah abang dengan Hospital lagi dekat dari umah ibu... nanti pasti mengambil masa yang agak lama untuk ibu sampai kerumah untuk mengambil anak2... Takot peristiwa semalam berulang kembali... Sambil tu ibu terus call abang (My Hubby) tolong pi umah kakak... Tolong tgok bebudak jap... Takot nanti kakak menaruh syak.. saja melewatkan waktu untuk mgambil anak... Ibu terus call kawan ibu tu.. untuk pastikan kedudukan sebenar... kat mana ditempatkan.. sayu ibu dengar kawan ibu tu nangis... hati perempuan mana yang sanggup melihat suaminya dlm keadaan begitu... kengkawan nak tau x, suaminyer tu... oppppsss...(sambil sok sek..sob..seb...) Suaminyer x mengenali kawan (Isterinyer), Ibu yer sendiri dikatakan mertuanyer (Mentuanyer yang baru meninggal 2 tahun yg lepas)... Malahan semua dier x ingat... Ini mungkin kerana perdarahan yang berlaku di otaknyer... Hasil X-Ray mendapati ada darah beku... Rupernyer semasa kejadian berlaku, Si Fadhil tu telah menarik besi tersebut yang terperochok masuk di kepalanyer tu keluar... Menurut penjelasan yang diberikan oleh Doc yang bertugas pada ketika itu keadaan tidak akan menjadi parah klu Fadhil x cabut besi tu kuar... Sedihnyer pabila ibu dengar cerita kawan ibu tu... Tapi lewat Malam tadi ibu dikhabarkn perkembangan terbaru darinyer... Suaminyer mengenali abang iparnyer... (abang Intan)... Tapi Fadhil still x kenal kawan ibu tu... Ibu ada mgambil gambo Fadil nie...Tapi ada dalam hnpnd... Esok ibu updated gambo nyeh... Hnpd dah kehabisan bateri daaa... Ok kengkawan esok ibu citer lagi nyeh... Sebelum tu kiter layan jer gambo yg xde kena mgena dengan ini punye citer... bese ler gambo2 ank ibu ler yang ibu nak penuhkan kat dalam blog nie...



2 comments:

Wife Mr.Em~Ibu Mr.Aqil said...

walaupun dia tak ingat, tp syukur sbb dia msh brnyawa.. kesian isteri & anak2 dia..

arisyanaziq said...

tu ler ina... maseh dibawah jagaan doc..


Free Chip Walking ani MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
Related Posts with Thumbnails