Followers

SToRY BeSt IbU..

Tuesday, April 27, 2010

LEGA CIKIT ATI NIE...


Segala persoalan terjawab sudah.. Kekuatan jiwa yang melanda lewat semalam memberikan ibu insan yang paling bahagia hari ini.. Uhh.. Tuhan terima kasih kerana aku insan biasa yang lemah dalam menghadapi setiap dugaan-Mu.. Terima kasih di atas kesedaran yang diberikan.. Namun simpulan yang cuba ibu rungkaikan semalam membuatkan ibu begitu tertekan sekali... Abang.. Thanks kerana memahami apa yang melodak dalam hati dan jiwa ini.. Mana mungkin ibu melakukan pergorbanan yang besar begini.. Perpisahan.. x sanggup rasanya... Walaupun anak2 ibu terlalu agresif.. Tapi naluri seorang ibu x mampu untuk menidakkan tuntutan jiwa... Ibu sayang anak2 ibu... Biarla ibu terpaksa melakukan banyak pengorbanan untuk beberapa tahun ni, namun demi anak2 ibu... ibu rela... Tapi jangan pisahkan kami..
Sayangku Abang...
Berjanjila dengan Ayang, jangan sebab masalah macam nie abang putuskan kekeluargaan. Biarlah mereka.. kita bukan tuhan sesuka hati menjatuh hukuman.. kita adalah manusia bese.. Ibu tau Abang terlalu berjauh hati dengan keluargamu.. Ibu nampak dari segi perubahan air muka abang... begitu sukar untuk abang membuat keputusan.. Sabala sayang... Kita harus wat keputusan yang terbaek untuk kluarga kita.. Bukan untuk orang lain... Ibu tau abang agak keberatan untuk mnghantar anak2 kita ke pusat pengasuhan.. Tapi kita kena lakukan juga.. Dah beberapa tahun, ibu memujuk abang untuk menghantar anak2 kita ke taska.. Abang tetap menghalang segala niat murni ibu... pelbagai alasan abang berikan.. Ibu terpaksa akur menurut segala kemahuan abang... sedangkan hati ibu cukup terguris pedih dengan tindak tanduk mereka terhadap anak kita... Hati ibu mana yang sanggup menanggungnya... melihat anak2 nya tidak mendapat layanan yang sepatutnya.. Ibu bukan nak memburukkan keadaan... Tapi arini ibu nak luahkan juga apa yang terbuku dihati ibu... x sanggup rasanya ibu nak menahan gelodak jiwa yang membuak perasaan ibu.. Anak ibu dikurung dalam toilet!!! Anak ibu x diberi mandi dengan alasan air kotor.. Kadang2 kak long ngadu x makan... x mandi... tukar baju jer... Padahal tiap2 pagi ibu siap mandikan anak2 ibu dan bekalkan makanan setiap hari... Ibu selalu mendengar rungutan kak long mengatakan "x makan sebab nasi dah basi".. Imposible.... hati ibu di pagut pilu dengan kenyataan begini... Tapi ibu terpaksa b'tahan... sebab abang... Pernah sekali ibu suarakan pada abang.... Tapi abang tetap menganggap sepi diatas kenyataan ibu.. Ibu sedih sekali.. Tapi sekarang keadaan sudah bertambah parah.. Ibu x sanggup abang... jangan duga hati ibu begini lagi...

Terima kasih sayang atas keputusan yang telah dibuat... Ari jumaat ni ibu akan mendaftar Kak Long dan Adik ke Taska.. Ibu akan mengambil cuti sehingga ari isnin.. hati ibu berbunga riang kembali... Impian ibu untuk beberapa tahun yang lepas di makbul juga... Terima kasih cayunk... ibu cayunk abang... Love U forever & ever... hihihi... Nampak gayanyer impian kita nak punya "barang baru" terpaksa ditangguhkan dulula... kiter beri laluan pada anak yer cayunk... Insyaallah impian kita akan tercapai juga... "barang baru" tetap akan dapat... cuma cepat atau lambat saja... Tapi klu kita terlepas untuk masa depan anak2, pasti penyesalan seumur hidup kita kena tanggung... MANA KITA NAK?.. "PENYESALAN OR IMPIAN YANG BILER2 MASA LEH KITA PEROLEHI"..


No comments:


Free Chip Walking ani MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
Related Posts with Thumbnails