Followers

SToRY BeSt IbU..

Monday, April 26, 2010

Warga UBM Consultancy Sdn. Bhd. Kembali...

Bagi setengah kawan yang mengetahui ... iaitu warga UBM yang tahu kewujudan Blog ibu ni mesti dah tau.. x perlu ibu perjelaskan lagi.. Tapi bagi yang tidak mengetahui ibu perlu jelaskan supaya entry ini akan nampak panjang lagi...hahaha... Seorang demi seorang sessi jejak kaseh telah kami temui... permulaan yang cukup menyeronokkan. Ibu suker akan situasi ini.. banyak peristiwa yang mengusik jiwa maseh terpahat di layar ingatan.. dimana sidang permulaan perjalanan perkenalan kami semua. sungguh seronok sekali.. Ahhh... cam ner nak mulakan nyeh... terlalu banyak yang ibu nak citerkan.. Kotak minda ni terlalu padat dengan kisah antara ibu dan "mereka". Masing2 berlumber2 nak menerjah kuar... tapi relax ok... wat satu2... hahahha... Walaupun hanya 3 bulan ibu menjadi warga UBM Consultancy yang bertempat di Ampang Park, Kuala Lumpur... Tapi 3 bulan tu ibarat 3 tahun kami bersama.. begitu friendly...very touching.. menyentuh jiwa... pabila saat perpisahan diduga di pengakhiran cerita.. Namun ruang internet juga menyimpulkan kembali tali yang terputus... Tapi kengkawan nak tau x? dalam warga UBM ni... Fuhh... Ada yang memang dah tersimpul rapi sukar utk dipisahkan... terlalu kuat simpulannya.. hihihi.. Nak tau x... hahhha... Dila ... Opsss... Terkuar ler plak nama hang... Sorry beb... Hang mesti baca tau... Pandai Man pujuk hang nyeh... smpai ke jinjang pelamin korang ber2. Walaupun pada awalan masing2 menunjukkan ego masing2... last2... Fuhhhh... Terkezut dengor korang nak satukan... Tapi ok ler, dah jodoh korang berdua... Tiada sapa yg dapat melawan takdir dari-Nya. Maseh ada lagi pasangan warga UBM yang x ketinggalan mengikuti jejak langkah pasangan Ideal yang penuh kontroversi dikalangan "kami".... Hahhaha... Pasangan yang x asing lagi ialah kak rozi dgn abg syuk... tp sedihla... kemana mereka menghilangkan diri nie... xde dengor kabor berite ni... last abg syuk call waktu dier nak kahwin.. waktu tu ibu baru jer lepas keguguran.. sorry yer abg syuk coz x dapet nak hadir kan diri... waktu 2 tgh sadis2 lagi... Baru nak kuatkan fizikal dan mental setelah 2 kelahiran x dapat ibu lahirkan kedunia ini... Anak2 ibu sayang... Anak ibu tunggu di "sana" nyeh... Sambut kedatangan ibu di "sana" nanti... Uhhh... sucinyer anak ibu yang tiada secalit dosa.. Opssss... begitu touchingg!!!.. (sambil menitis airmata) sedihnyer....
Ok yatie... go back to reality and fantastic... bombastic.... Don't Crying... Sesungguhnya Allah yang lebih mengetahui setiap kewujudan dan kematian hamba ciptaan-Nya...
ok go back to story Mory... perkembangan terbaru yang ibu dapat... Abang Arizan dah ada 3 orang anak... Abg Ally dah ada 2 org anak ( dua2 laki) ... Dila dan Man (Nie kawan yang sering ibu ikuti perkembangannya...) mekaseh kawan kerna x putus persahabatan antara kita... walaupun korang sering merungut coz kawanmu ni x pernah menjengah korang di Puchong (mungkin satu sebab ibu x dtg puchong nie agaknyer takot byk hantu puchong... takut x nmpak jln pulang) hihi...mahupun di Johor.. Tapi korang still bhubung dgn kawanmu ini... Malahan sampai ke kampung halaman kawanmu ini kau jejaki... tanpa segan silu bertanya pada yang sudi memberi bantuan... Insyaallah kawan... Pastikan ku jejaki jua... Don't worry ... Tggu jela.... haaa... jgn luper bawak jejalan round the world (JOHOR) tau... pesanan wat Abg Man...OPsss... sorry Dila.. rasa geli geleman ler plak aku nak panggil Abg Man nie... x masyuk ler... dah terbese man jer... hahhha... kire pukul pukal jela... nanti klu yati datang jgn asyik ada games2 jer tau... bola2.. no more time ok... Wat Abang Shamsuri... Haahhhaa... Terlalu banyok yang kiter kongsi ... opsss... kengkawan jangan salah anggap kay... "Kongsi citer"... Dalam banyak kisah... Ibu ingat lagi... tanpa ibu sedari... Ibu tercantum nama ibu ngan nyer... kengkawan nak tau x apa yang terhasil dari pencantuman nama tu...taraa.!!!... "SURIYATI"... Sumpah!!!!... Ibu memang x perasan langsung leh terkuar ayat tu... OPss..termain sumpah ler plak... Tapi mmg kelakar la waktu tu...sbb lepas terkuar ayat tu ibu leh wat derkkk...jer... Ada ler plak yang prasan!!!... saper ker lagi la... Abang Ally la... Memang cepat jer dier nie prasan (menghidu)!!!... Trus ekspresi muka ibu berubah... sebab waktu tu ibu x prasan langsung apa yang kuar dari mulut ibu... trus ibu cuba flash2 back apa yang wat si Ally nie terkezot siap dengan muker nyer yang ala2 senyum2 kambing gitu... hahhhaha... tapi itu smua tinggal kenangan... dan wat kak wati ... Don't Worry kay... tiada apa2 yang boleh menaruh syak... Riso teman kak oiiii.... Lagipun waktu tu ibu masih hangat bercintan cintun ngan mamat kelate nie... hampir 6 tahun usia percintaan kami... dan akhirnya berakhir dengan perpisahan... telah ditakdirkan kami sekadar kawan biasa... Masa ibu bercinta ngan Mamat 6 tahun nie... ramai jugak ler yg mpelawakan diri untuk bercinta ngan ibu... wat Dila... ko mesti kenalkan budak nie...hahhaa.. aku biorkan ko dengan tanda tanya dulu?... Aku bagi ko "hint" budak nie satu tempat belajo kiter dulu... Dier bawak Motor besau... ok... lu pikirla sendiri kay..!!!. wat kengkawan, dengor ler nyeh madah berhelah dari ibu ni... " Jika indah satu pertemuan jangan akhiri dengan perpisahan, Jika suci satu perkenalan jangan cemari denan pendustaan... Jika bernilai sebuah perhubungan... Hargailah ia dengan keikhlasan"..... " Jika satu hari nanti ibu (isteri kepada A.Rahim dan ibu kepada anak2 ibu) tiada, dan gagal mengucapkan SELAMAT TINGGAL, INGATLA!!!... bahawa ibu tidak pernah sekali luper untuk mengucapkan TERIMA KASEH... kerana ibu diberi peluang untuk mengenali mereka... SEPERTI YOU ALL SEMUA..."... TERIMA KASIH MEMBUATKAN HARI2 IBU BAHAGIA...


Ni gambo.. mase ibu mengenali mereka2 nie semua... banyak lagi...

yang selebihnyer tgh dalam proses scan... Hahaa... waktu ni potongan badan mmg ler "narlerk" (hahha...btoi ker ibu sebut ni) bantai jer ler... janji ada bunyi.... Hahahah...Perasan jer ibu ni... tu pasal ler ayah dina & haziq x ambik masa yang panjang utk pinang...

Gambo ni... Ibu dah di sunting orang...huhuhu... Pujaan hatiku...

1 comment:

Wife Mr.Em~Ibu Mr.Aqil said...

Huh!! Ni masa bdn masih dibahagi 2 drpd skrg erkk?? ;op


Free Chip Walking ani MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
Related Posts with Thumbnails