Followers

SToRY BeSt IbU..

Tuesday, April 13, 2010

Sebuah Nota Perpisahan...




Arini...tidak seperti ari2 sbelumnya...Arini...kau datang jua...begitu sedih...dan ibu ingin menceritakan perihal arini tentang persahabatan antara ibu dgn mek ton .. ibu rasakan satu kehilangan yang amat besar...dahulu...kami sentiasa berkongsi cerita...sedih... suker ...duker...tp arini..."Dia" akan pergi jua...Maseh ibu ingat diwaktu hari perpisahan antara ibu dengan "Mak Hang" (Kak Zauyah)Kami menangis bersama2...seolah2 akan berpisah jauh...Dibahunyer mjadi saksi...Entah kenapa...timbul satu naluri yang sukar untuk ibu gambarkan...terlalu naifnyer ibu dalam menilai satu ikatan persahabatan...Ibu terlalu mendambakan kaseh seorang kawan...di pangkuan dua insan inilah ibu menitiskan airmata... menghamburkan segala kepedihan disaat keserabutan melanda alam kebahagiaan... Dan dia sentiasa menyambut setiap huluran kesedihanku...kami seolah-olah bersatu dalam menghayun kemelut jiwa...Dipangkuanmu jua pasti akan basah dengan titisan airmata ibu...kata2 perangsangmu penguat semangat ibu... mengurangkan sedikit kekacauan yang melanda...

Uhhhh...syahdunya ibu rasakan harini...terasa sayu jer...ibu lihat seraut wajahnya...ibu amati reaksi diwajahnya..Ibu terima satu jawapan!!!...kau x merelakan perpisahan ini!!!...namun untuk memuaskan hati orang lain, diri "dia" sendiri yang terpaksa menanggung derita...itu yang terpaksa kita telan untuk memuaskan kehendak orang lain...Ibu tahu..."Dia" sendiri tidak sanggup melalui hari2 yang mendatang tanpa insan2 yang "Dia" sayangi disisi...Hari yang mendatang pasti terasa kosong...Seolah perjuangan yang "Dia" lakukan lebih bersifatkan pentingkan diri sendiri...Tapi ibu tahu..."Dia" terpaksa redha...kerana bukan ini yang "Dia" pinta..."Dia" buat ini semua kerana anak2...Tp ....akhir sekali "Dia" yang terpaksa beralah...
kawan2 semua nak tahu tak siapa yang ibu maksudkan "Dia" tu?..."Dia" adalah Zaiton ...ibu panggil Mek Ton...Sampai anak ibu pun gelar dier Mek Ton...Dier juga banyak membantu ibu dari segi ....macam2la.... yang penting sekali semangat yang ditiupkan kepada ibu setiap kali musibah menimpa diri ibu... kekuatan itu yang ibu perlukan...Mek Ton...Lepas nie..x dela dgor senda gurau kiter lagi.... ngusik mengusik....dan kekadang hati "mudah terseliuh" bila ada bicara menyakitkan namun semua adalah asam garam.. indah bila dikenang..dan bertambah sepila dunia ibu...seb baik ada "penambah perisa" penguat semangat ibu di sebelah ni...Mereka adalah inspirasi dan peniup semangat dalam menaikkan keupayaan diri ibu...kita saling bertukar2 pengalaman...saling tolong menolong...walaupun bukan dari segi kewangan...
Tp tiupan semangat dari kalian berduala...membuatkan ibu bersemangat utk datang keje...hihihi...dtg keje!!!hahahha..

p/s: uhh...ibu aqil...coretanmu yang mengesahkan ubat kurus tu begitu mencuit naluri hatiku ini...wat kan ibu dina dan haziq x kering gusi...mana x nyer...waktu kejadian itu...mek ton btoi2 nekad dalam diri nak *tot* ...hiihihi...semuanyer hanya tinggal kenangan... hihi..tau2 jer "penambah perisa" tu dikaitkan dgn nama dier (ina).. ok apa ina... sesuatu masakan akan lebih enak klu ditambah perisa yang "berkualiti". pasti rencahnya akan menyelerakan...

P/s wat mek ton : walau dimana kau berada ingatlah daku dalam mindamu..hihih...

2 comments:

Wife Mr.Em~Ibu Mr.Aqil said...

heheh Si PENAMBAH PERISA 2.. ina ker?? kihkihkih ermmm mcm mana kalo kta jgk trpaksa brpisah nnt?? Ermmm ~trfikir sejenak~ banjir ler IPK..

arisyanaziq said...

hanya kiter yg banjir...mereka yang lain tidak!!!! "mereka" bersorak gembira...


Free Chip Walking ani MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
Related Posts with Thumbnails